Potrivit Reuters, Google a transmis, joi, rapoarte privind mobilitatea persoanelor incluzând drumuri la cumpărături, plimbări în parc sau drumuri spre locul de muncă cu ajutorul serviciului de localizare a semnalelor gsm. Aceste raportări sunt la nivelul lunii martie și vizează populația din 131 de țări.
Platformele de analiză a mobilității oamenilor oferite de Google vin în sprijinul autorităților în lupta acestora de a împiedica și limita rata de imbolnăvire cu noul coronavirus. Tabelele conțin date din perioada 16 februarie-29 martie și compară traficul de la metrou, transportul public, transportul feroviar, principalele supermarketuri și magazinele mari, cele mai frecventate, iar acestea sunt făcute publice cu 5 săptămâni mai devreme anul acesta.
Situația în Italia este relevantă că măsurile dure impuse de autorități și-au atins ținta: drumurile la locurile de recreere precum restautante, cinematografe, teatre au scăzut cu 94%, iar la nivelul deplasărilor la locurile de muncă a scăzut cu 63%. Drumurile la magazinele cu produse de strictă necesitate și la farmacii s-au redus cu 85%, iar plimbările în parc cu 90%.
Situația diferă în California chiar dacă s-au impus măsuri dure de izolare a populației, scăderea fiind de 50% a mobilității locuitorilor. În Arkansas situația este și mai gravă mai ales în lipsa carantinării statale: scăderea este de 26% la nivelul deplasării la magazine, plimbări în aer liber sau alte activități, pe când deplasarea a muncă a scăzut cu un minim total ineficient de 9%.
Google nu a făcut publice aceste date, ci le-a transmis către autoritățile locale din fiecare țară pentru a putea studia comportamentul locuitorilor și a trasa câteva linii în impactul acestor măsuri de distanțare socială asupra persoanelor în funcție de vârstă, venit și alte categorii de eșantionare.