Scurgerile de date au devenit modă la marile rețele de socializare, iar afirmațiile companiilor care fac miliarde pe seama utilizatorilor acestora, cum să sunt accidentale și rezultatul unor atacuri cibernetice, nu se susțin.
Din două una: ori fac bani grei pe spinarea datelor personale ale utilizatorilor, și atunci nu au niciun fel de scrupule, și le folosesc sub umbrela ”accidentelor”, ori sunt prost protejați, deci expuși la atacuri frecvente, care prejudiciază, de fapt, utilizatorul de rând.
De la Facebook iar vin vești proaste. Sute de milioane de numere de telefon ale utilizatorilor Facebook au fost descoperite într-o bază de date neprotejată și aflată online, relatează CNN.
Pe lângă numerele de telefon, baza de date afișa și identitatea din rețeaua socială a utilizatorului, numele sau țara de origine. Datele au fost colectate anterior scandalului Cambridge Analytica și abandonate de Facebook.
Totalul numerelor de telefon afișate este 419 milioane, dar Facebook a anunțat că există duplicate și că numărul real de utilizatori este de circa 200 de milioane, cu precădere din SUA, dar și din Marea Britanie și Vietnam.
Dar nici YouTube nu e mai prejos. Platforma YouTube a fost obligată la plata a 170 de milioane de dolari, fiind acuzată că ar fi colectat în mod ilegal informaţii personale de la minori, fără consimţământul părinţilor acestora, a anunţat miercuri Comisia Federală de Comerţ din Statele Unite.
Platforma video online a fost acuzată de colectarea datelor personale sub forma unor ''idenficatori persistenţi'', cunoscuţi sub numele de cookie-uri, utilizaţi pentru identificarea utilizatorilor pe internet.
YouTube a colectat datele de la utilizatori ai canalelor pentru copii cu vârsta sub 13 ani fără a-i notifica în prealabil pe părinţii acestora şi fără a obţine consimţământul lor, încălcând astfel legea privind protecţia online a vieţii private a copiilor (COPPA), a indicat FTC.
''YouTube şi-a promovat popularitatea în rândul copiilor în faţa potenţialilor clienţi corporativi", a declarat preşedintele FTC, Joe Simons, citat într-un comunicat. ''Totuşi, când a fost vorba să respecte COPPA, compania a refuzat să recunoască că aceste zone ale platformei sale erau direcţionate clar către copii. Nu există nicio scuză pentru încălcarea legii de către YouTube'', a precizat Simons.
YouTube a câştigat milioane de dolari folosind cookie-uri pentru a livra publicitate ţintită utilizatorilor canalelor, potrivit unei plângeri depuse de FTC şi statul New York.