Telespectatorii Antena 1 și-au luat în serios rolul de al patrulea jurat X Factor și și-au votat cu simț de răspundere favoriții. Așa se face că în primele trei zile de la lansare, aplicația X Factor România, singura prin care se poate vota, a fost cea mai descărcată și utilizată aplicație, fiind pe locul întâi in App Store și Play Store și pe prima poziție în Trending Searches. După primele două ediții X Factor din sezonul nou, românii s-au implicat activ în alegerea concurenților preferați, mai ales că cel care va strange cele mai multe voturi va fi salvat de Bootcamp și trimis direct în prima gală live.
Aplicația X Factor România a înregistrat aproximativ 40.251 de instalări (32.748 în Android și 7.616 în iOS) și aproximativ 20.000 de instalari pe ediție de X Factor. Aceasta nu numai că a fost cea mai descărcată aplicație, ci a fost și cea mai utilizată, înregistrând un grad mare de interactivitate: 83.013 voturi înregistrate, 4.915 mesaje trimise prin aplicație.
După fiecare ediție X Factor, telespectatorii Antena 1 au putere de decizie: dintre concurenții care au primit trei DA din partea juriului, aceștia își pot vota favoriții. Votul se poate face numai cu ajutorul aplicației X Factor România, timp de o săptămână, până la următoarea difuzare. Un concurent poate fi votat o singură dată de către un utilizator, iar la final, concurentul care a strâns cele mai multe voturi merge direct în prima gală live și scapă de etapa de Bootcamp.