Încă o dată se demonstrează că, atunci când cumperi un produs ”de firmă”, plătești mult brandul decât produsul în sine.
Iar Apple nu se dezminte nici cu noul său Apple Watch, pe care îl vinde cu un preț de patru ori mai mare decât costurile fabricării sale. Aparent Apple pare să facă bani frumoși de pe urma acestui mic device dacă ne uităm la presupusul cost total al fabricării. Modelul Apple Watch Sport este vândut cu 349 dolari (309 euro) în Statele Unite, scrie itele.fr.
IHS Technology a analizat în detaliu varianta Sport de 38mm a ceasului și a estimat că fabricarea lui costă aproximativ 83,70 de dolari, o sumă care reprezintă doar 24% din prețul de vânzare al device-ului.
Comparativ cu alte produse Apple, aceasta pare să fie cea mai mare diferență între costul estimativ al fabricării și prețul final al produsului. Potrivit IHS, la celelate device-uri Apple diferența variază între 29% și 38%.
IHS estimează că cea mai scumpă parte a smartwatch-ului este display-ul OLED cu sticlă Ion-X. Acesta a fost dezvoltat de compania coreeană LG și costă în jur de 20,50 de dolari. Pe locul doi se află procesorul A1 cu un preț aproximativ de 10,20 de dolari.
Această diferență este totuși mult mai mare la Apple Watch decât la iPhone 6 Plus sau la alte produse lansate recent de Apple, iar dacă vânzările lui vor reflecta interesul generat, acest smartwatch va fi un produs extrem de profitabil pentru companie. (M.C)