Twitter adaugă eticheta „media afiliată statului” pe unele mass-media din SUA, la fel ca pentru RT din Rusia și Xinhua din China

05 Apr 2023
Twitter adaugă eticheta „media afiliată statului” pe unele mass-media din SUA, la fel ca pentru RT din Rusia și Xinhua din China

„Pare exact”, a spus Musk despre noua etichetă a National Public Radio (NPR), scrie Fox News.

Twitter a făcut-o oficial, National Public Radio (NPR) este acum clasificat drept un mijloc de „comunicare media afiliat statului american”. Aceasta este o etichetă care s-a aplicat în mod tradițional instituțiilor media de stat din autocrații străine, cum ar fi RussiaToday (RT) din Rusia și Xinhua din China. 

CEO-ul Twitter, Elon Musk, a spus miercuri care sunt criteriile pentru ca o companie mass-media sa fie considerată afiliată statului.

„Mass-media afiliată statului este definită ca media în care statul exercită controlul asupra conținutului editorial prin resurse financiare, presiuni politice directe sau indirecte și/sau control asupra producției și distribuției”, se arată în politica Twitter.

„Pare exact”, a scris Musk, referindu-se la noul titlu al radioului public american NPR.

Unii dintre angajații instituției media finanțate din fonduri publice nu au fost însă la fel de mulțumiți de etichetă. 

Corespondentul NPR Climate & Energy Jeff Brady a răspuns direct pe Twitter. 

ah, nu...”, a scris Brady, împărtășind o captură de ecran a noii etichete. 

Fostul producător NPR, Ashley Westerman, a spus că eticheta a fost „complet inexactă și neadevărată. NPR primește mai putin de 2% din finanțarea sa din subvenții prin intermediul guvernului federal. Redacția NPR este o redacție absolut libera și independentă; întotdeauna a fost. Această etichetă este un MINCIUNA și o insultă.”

Eticheta – care a făcut furori pe Twitter săptămâna aceasta – va fi acum văzută de cei peste 8,8 milioane de urmăritori ai NPR de pe platformă. 

Publicația s-a confruntat anterior cu critici pentru părtinire liberală, în ciuda faptului că a primit finanțare de la guvernul SUA. 

În martie, NPR a fost criticată pentru că a susținut că există „dovezi științifice limitate” că bărbații posedă avantaje fizice față de femei în sport.

„Corectare: un tweet anterior a afirmat incorect că există dovezi științifice limitate ale avantajului fizic. Cercetările existente arată că nivelurile mai ridicate de testosteron au impact asupra performanței atletice. Dar există cercetări limitate care implică sportivi trans de elită în competiție”.

Compania este una dintre multele instituții media care au implementat disponibilizări în masă în ultimele luni. 

NPR a confirmat că și-a redus cu 10% din forța de muncă joi, impactând aproximativ 100 de angajați, adăugând că tinde să reducă forța de muncă de la 1.200 la aproximativ 1.050 de angajați, „cea mai mare reducere a personalului de la recesiunea din 2008”.

„Luptăm literalmente pentru a asigura viitorul NPR chiar în acest moment prin restructurarea structurii noastre de costuri. Este atât de important. Este existențial”, a declarat directorul executiv al NPR, John Lansing, corespondentului NPR David Folkenflik.

E-mailul de presă al Twitter a trimis un emoji "caca" când a fost solicitat un comentariu de la Fox News Digital, un răspuns automat pe care Musk l-a anunțat în martie. 

Alte stiri din Externe

Ultima oră