Lipsa de acoperire media a lui Donald Trump va alimenta atacurile sale asupra presei corporatiste. Decizia de a nu difuza discursul lui Trump din Iowa are mai multă acoperire decât discursul în sine, scrie UnHerd
La aproximativ 10 minute de la discursul de victorie al lui Donald Trump, după caucusurile din Iowa, vocea prezentatorului CNN, Jake Tapper, l-a acoperit brusc pe fostul președinte, iar camerele de luat vederi l-au tăiat curând. Rachel Maddow a spus direct că MSNBC nu va difuza discursul. În mod normal, discursul câștigătorului caucusului din Iowa este considerat destul de demn de știre – mai ales dacă acel câștigător este un fost președinte.
Pe lângă faptul că îi înfurie pe unii aliați ai lui Trump, această decizie oferă o altă iterație a relației dintre presă și inamicul său suprem. Trump alimentează atât acoperirea mass-media, cât și animozitatea jurnaliștilor americani. Această relație a trecut prin multe faze, iar mass-media pare să fie mereu nemulțumită .
Pe parcursul unei mari părți ale alegerilor primare din 2016, presa a oferit o larga acoperire despre Trump. Ei au difuzat chiar și imagini live ale unui podium gol în timp ce așteptau să vorbească. Până la momentul alegerilor din acel an presa a devenit neîncetat de ostilă, cu o acoperire neîncetată a diferitelor sale declarații controversate. Această abordare a continuat pe toată durata președinției sale. Remarcile lui „oameni foarte buni” în urma unui marș al extremi drepte din Charlottesville, Virginia, au generat zile de acoperire.
După ce Trump a părăsit Biroul Oval, totuși, multe instituții media s-au hotărât la o strategie diferită: tăcerea sau "deplatformarea" lui. Fluxul Trump Truth Social – rețeaua sa de socializare Elba – primește relativ puțină acoperire. Discursurile sale sunt rareori difuzate integral de marile rețele.
Refuzul de a difuza discursul de victorie al lui Trump în Iowa pare a fi doar o altă parte a acestei abordări de tăcere sau "de-platformare". Cu toate acestea, această strategie s-ar putea – ca toate celelalte – să se dovedească contraproductivă pentru inamicii lui Trump. În centrul campaniei din 2024 a presupusului candidat GOP este mesajul că el stă singur împotriva forțelor combinate ale elitei americane. De-platformarea lui nu face decât să întărească acest mesaj. Într-adevăr, postările pe rețelele de socializare care atacă ne-acoperirea discursului de victorie al lui Trump au înregistrat deja milioane de vizualizări. Decizia de a nu acoperi discursul lui Trump poate avea mai multă acoperire decât discursul în sine.
Pe lângă faptul că joacă în narațiunea preferată a lui Trump, de-platformarea lui în media îl poate ajuta și într-un alt mod: o lipsă de acoperire a unora dintre afirmațiile sale mai incendiare pe rețelele de socializare ar putea face ca alegătorii de pe margine să se simtă mai confortabil cu el. Deplatformat în siguranță de presă, Trump ar putea părea mai degrabă colorat decât ofensator. Dacă sondajele publice sunt un indiciu, alegătorii ar putea prefera să returneze un Trump mai colorat la Casa Albă, atunci când alternativa este încă patru ani de Joe Biden.
O mare acoperire mediatică a alegerilor primare s-a concentrat pe sondaje și povestiri negative despre Ron DeSantis (multe provenind de la aliații lui Trump). Și asta a funcționat în avantajul lui Trump. Pe măsură ce intră în vizor alegerile generale, presa poate decide să se orienteze încă o dată în a-l acoperi pe Trump și a acorda mai multă atenție feedului său Truth Social și discursurilor sale. În acest caz, așteptați-vă la și mai multe atacuri asupra părtinirii presei și a „sindromului de deranjament Trump”.
Cu încrederea în presă la niveluri minime aproape record, Trump ar putea avea probleme mai importante decât mass-media. Dezgustati dar și atrași simultan de fenomenul Trump, jurnaliștii nu pot renunța la el. Și el știe.
CNN cuts away to protect viewers from Trump's "anti-immigrant rhetoric" during Iowa victory speech pic.twitter.com/m512HeuHZW
— The Post Millennial (@TPostMillennial) January 16, 2024