Directorii de la companii precum Nike, Anheuser-Busch și Kate Spade, a căror susținere l-au transformat pe controversatul influencer transgender Dylan Mulvaney în vedeta "femeilor" de astăzi, nu sunt doar semne de virtute, scrie NewYorkPost
Marcile celebre fac oferte profitabile celor care au fost odată considerați celebrități marginale pentru că trebuie să o facă sau riscă să eșueze cu un scor de credit social extrem de important care le-ar putea distruge afacerile.
În joc este scorul lor Corporate Equality Index – sau CEI –, care este supravegheat de Human Rights Campaign, cel mai mare grup de lobby politic LGBTQ+ din lume.
HRC, care a primit milioane de la Fundația pentru Societatea Deschisă a lui George Soros, printre altele, emite rapoarte pentru cele mai mari corporații din America prin intermediul CEI: acordarea sau scăderea punctelor pentru cât de bine aderă companiile la ceea ce HRC numește „criteriile sale de evaluare ”.
Companiile care obțin maximum 100 de puncte în total câștigă râvnitul titlu „Cel mai bun loc de muncă pentru egalitatea LGBTQ”. Cincisprezece dintre primele 20 de companii clasate în topul Fortune au primit evaluări de 100% anul trecut, conform datelor HRC.
Peste 840 de companii din SUA au obținut scoruri CEI ridicate, potrivit celui mai recent raport.
HRC, care a fost format în 1980 și a început sa atribuie scoruri CEI în 2002, este condusă de Kelley Robinson, care a fost numit președinte în 2022 și a lucrat ca organizator politic pentru campania prezidențială a lui Barack Obama din 2008.
HRC enumeră cinci criterii majore de rating , fiecare cu propriile sale subseturi lungi, pentru ca companiile să câștige – sau să piardă – puncte CEI.
Principalele categorii sunt: „Protecția forței de muncă”, „Beneficii incluzive”, „Sprijinirea unei culturi incluzive”, „Responsabilitate socială corporativă și cetățenie responsabilă”.
O companie poate pierde punctele CEI dacă nu îndeplinește cererea HRC de „integrare a intersecționalității în dezvoltarea profesională, formarea bazată pe competențe sau alte forme de pregătire” sau dacă nu utilizează un „program de diversitate a furnizorilor cu efort demonstrat de a include furnizori certificați LGBTQ+”
James Lindsay, un podcaster politic care conduce un site numit New Discourses, a declarat pentru NewYorkPost că campania pentru drepturile omului administrează clasamentul CEI „ca niște rackeți, ca mafia"
HRC trimite în fiecare an reprezentanți la corporații spunându-le ce fel de lucruri trebuie să facă la companie. Le dau o listă de cereri și, dacă nu le respectă, există amenințarea că nu vă veți păstra scorul CEI.”
CEI este o parte mai puțin cunoscută a mișcării de „investiții etice” ESG (de mediu, socială și guvernanță corporativă) în plină dezvoltare, din ce în ce mai împinsă de primele trei firme de investiții din țară. Fondurile ESG investesc în companii care se opun combustibililor fosili, fac eforturi pentru sindicalizare și pun accentul pe echitatea rasială și de gen în privința meritelor în angajare și selecție în consiliu.
Drept urmare, unii directori generali americani sunt mai preocupați să le faca pe plac firmelor BlackRock, Vanguard și State Street Bank – care se numără printre principalii acționari ai majorității corporațiilor americane cotate la bursă (inclusiv Nike, Anheuser-Busch și Kate Spade) – decât să îi irite pe conservatori, au declarat numeroase surse pentru NewYorkPost.
Săptămâna aceasta, noile campanii publicitare ale lui Mulvaney cu Bud Light și Nike au stârnit critici de la staruri countrypână la campioanele olimpice și chiar Caitlyn Jenner, care a spus despre Nike: „Este păcat să vezi o astfel de companie americană emblematică atât de woke! … Acesta este un scandal.”
Mulvaney, în vârstă de 26 de ani, care a făcut tranziția de la bărbat la femeie la începutul lunii martie 2021, a câștigat peste un milion de dolari din sponsorizări, inclusiv mărci de modă și frumusețe care includ și Ulta Beauty, Haus Labs și CeraVe, precum și Crest și InstaCart.
De asemenea, a câștigat 10 milioane de urmăritori pe TikTok .
„Marii manageri de fonduri precum BlackRock îmbrățișează cu toții această "ortodoxie" ESG în modul în care exercită presiune asupra echipelor și consiliilor de conducere corporative de vârf și determină, în multe cazuri, recompensarea executivului și bonusurile și cine este reales sau renumit în consilii.” a spus antreprenorul Vivek Ramaswamy, care candidează pentru președinte în calitate de republican. „Îți pot face viata foarte dificilă dacă nu le respecti agendele.”
În 2018, CEO-ul BlackRock, Larry Fink, care supraveghează active în valoare de 8,6 trilioane de dolari și a fost numit „fața ESG”, a scris o scrisoare către CEO, intitulată „ A Sense of Purpose”, care a impulsionat un „nou model de guvernanță” în conformitate cu valorile ESG.
„Societatea cere ca companiile, atât publice, cât și private, să servească un scop social”, a scris Fink. „Pentru a prospera în timp, fiecare companie nu trebuie doar să ofere performanță financiară, ci și să arate cum aduce o contribuție pozitivă societății.”
De asemenea, Fink a lăsat să se știe că „dacă o companie nu se implică în comunitate și nu are un simț al scopului, „în cele din urmă va pierde licența de a opera de la părțile interesate cheie”
În decembrie, Florida a retras active de stat în valoare de 2 miliarde de dolari administrate de BlackRock. „Cred că este nedemocratic ca managerii majori de active să-și folosească puterea pentru a influența societatea”, a spus guvernatorul Ron DeSantis la acea vreme.
Fink a negat că ESG este politic, dar personalul cheie care gestionează operațiunile sale ESG a lucrat în administrația Obama și a donat senatorilor Elizabeth Warren și Bernie Sanders.
În primul său drept de veto, președintele Joe Biden a respins luna trecută un proiect de lege susținut de GOP care încerca să blocheze investițiile ESG – în special în fondurile de pensii care, spun criticii, vor fi sacrificate unei agende de stânga radicale.
Protestatarii de la Paris au vizat biroul BlackRocksăptămâna aceasta din cauza rolului companiei în gestionarea și privatizarea pensiilor, care se află în centrul reformelor recente ale guvernului francez privind vârsta de pensionare.
Susținătorii ESG și CEI spun că aderarea la valorile conștiente din punct de vedere social atunci când investiți și gestionați o companie va face lumea un loc mai bun. Nu toată lumea este de acord.
Derek Kreifels este co-fondatorul și CEO al State Financial Officers Foundation, unul dintre câțiva ofițeri financiari care luptă împotriva ESG la nivel național .
El numește ESG în sine un „scor politic extrem de subiectiv care se infiltrează în toate categoriile sociale, forțând politici progresive asupra americanilor obișnuiți [și] ducând la prețuri mai mari la benzină și la magazin”.
Indicele de egalitate corporativă este o roată de rău augur în roata ESG, a declarat Kreifels pentru The Post.
„Problema cu măsuri precum CEI și fratele său mai mare ESG, este că introduc o structură de stimulente în afara limitelor afacerii, adesea în moduri contradictorii cu obligația fiduciară”, a spus Kreifels. „Fie că Anheuser-Busch a încercat să profite de celebritatea pe TikTok al lui Dylan Mulvaney, sau să urmarească ratinguri CEI mai ridicate pentru incluziune, reacția a fost semnificativă, iar acționarii față de care compania este obligată vor simți situația.”
Meet NIKE WOMEN’S Newest Ambassador…a biological man.
— Oli London (@OliLondonTV) April 5, 2023
Dylan Mulvaney is now being paid ????by Nike Women to promote sports bras- even though he’s a man!
Another day, another company slapping all women in the face by mocking them and paying a man to take their place! #nike… pic.twitter.com/XK33HJYo63
Bud Light's sponsorship of transgender activist and TikTok star Dylan Mulvaney has sparked a backlash among conservatives, including singer Kid Rock, who posted a video of himself shooting a rifle at packs of the beer brand pic.twitter.com/BgS9xFG2vR
— Reuters (@Reuters) April 8, 2023
This is Dylan Mulvaney, the new face of Bud Light. Why? ???????? pic.twitter.com/jf77c3TiND
— David Croom - (ツ) (@dailycallout) April 3, 2023
A Man who has made a career out of mocking women, Dylan Mulvaney is now getting paid tens of thousands ????to be a brand ambassador/ model/ paid brand partner for these brands:
— Oli London (@OliLondonTV) April 5, 2023
• Nike Women
• Bud Light
• Ole Henrikson
• Plaza Hotel
• Mac
• Ulta Beauty
• Tampax
•… pic.twitter.com/QJEaVLGrzV
Rencontrez le score de notation "Woke" incitant des marques comme Nike et Bud à embaucher des influenceurs trans pour les publicitéshttps://t.co/rCpBqlxtXs
— SebCbien75 (@sebforeverbose) April 9, 2023