Meta, compania-mamă a Facebook, plănuiește să taxeze cu 10 euro pe lună clienții săi din Uniunea Europeană dacă aceștia optează pentru versiunea fără reclame a rețelei de socializare, scrie RTLInfo.
Ar costa cu 6 euro mai mult dacă utilizatorul dorește să profite de versiunea plătită a Instagramului, relatează Wall Street Journal. Potrivit cotidianului de afaceri, Meta a informat autoritățile europene de reglementare despre intențiile sale în ideea de a respecta legislația privind confidențialitatea.
Aceste prețuri ar viza versiunea de Facebook care e folosită pe un computer. Pentru aplicațiile sale mobile (Facebook și Instagram), Meta ar percepe 13 euro pe lună pentru că „magazinele” aplicației Google și Apple preiau comisioane. Au fost făcute în propuneri de prețuri către autoritățile de reglementare a confidențialității din Irlanda, unde Meta își are sediul central european, și din Uniunea Europeană. Meta încă plănuiește să mențină versiuni gratuite în UE. Grupul spune că încă mai crede în acest tip de formulă, susținută de publicitate personalizată.
Pentru a continua afișarea de reclame personalizate, care reprezintă cea mai mare sursă de venit a Meta, Facebook și Instagram sunt supuse unor reguli stricte în Europa în ceea ce privește colectarea datelor utilizatorilor. Prin urmare, Meta ar lucra la o versiune plătită pentru a asigura autoritățile de reglementare și pentru a-și menține veniturile.