Episcopii catolici din cele cinci țări nordice au lansat o scrisoare pastorală comună, menită să întărească învățătura creștină despre sexualitate, susținând „integritatea întruchipată a personalității” împotriva modului trecător al ideologiilor moderne transgender, a raportat Agenția Catolică de Știri
Scrisoarea, care a fost citită cu voce tare în timpul Liturghiilor duminicale în Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda și Islanda, a fost semnată de opt lideri bisericești, inclusiv cardinalul Anders Arborelius, episcopul de Stockholm.
Scrisoarea descrie transgenderismul ca o tendință socială temporară, nu e menită să dureze, dar totuși e periculoasă. Prin urmare, este responsabilitatea Bisericii să-i avertizeze pe credincioși înainte ca aceștia să se angajeze pe această cale perfidă și să-i educe cu privire la învățăturile catolice.
Acum, noțiunile despre ceea ce înseamnă să fii om, și deci o ființă sexuală, sunt la modă. Ceea ce azi este considerat de la sine înțeles poate fi respins mâine. Oricine mizează mult pe teorii trecătoare riscă să fie rănit teribil. Avem nevoie de rădăcini adânci.
Să încercăm, deci, să ne însușim principiile fundamentale ale antropologiei creștine, în timp ce ajungem în prietenie, cu respect, către cei care se simt înstrăinați de ele. Îi datorăm Domnului, nouă înșine și lumii noastre să dăm socoteală despre ceea ce credem și de ce credem că este adevărat.
În scrisoare episcopii explică că Biserica îi întâmpină pe toți în mod egal, indiferent de sex sau identitate sexuală, pentru că mila Domnului este universală și a fost dată irevocabil întregii omeniri. „Această milă nu exclude pe nimeni. Dar stabilește un ideal ridicat”, afirmă. Prin urmare, episcopii declară disidența față de orice mișcare care propune o viziune asupra naturii umane care „se abstrage de la integritatea întruchipată a personalității, ca și cum sexul fizic ar fi accidental”.
Din nou, se pare că una dintre cele mai fundamentale teze ale teologiei creștine trebuie întărită. Episcopii nu numai că au afirmat că Dumnezeu ne-a creat pe noi, bărbați și femei, ci au subliniat și că imaginea Lui se manifestă în complementaritatea sexelor noastre respective, care oferă temelia creșterii sociale și civilizaționale prin sfințenia unirii nupțiale.
Episcopii scandinavi și-au exprimat opinii similare și liderilor Bisericii americane și germane, care au condamnat recunoașterea de către Calea sinodală germană a căsătoriilor între persoane de același sex la începutul acestei luni. Potrivit cardinalului american Raymond Burke, acei lideri catolici care cedează presiunii LGBT și caută să instituționalizeze ideologia mișcării în cadrul Bisericii, comit de fapt „erezie” sau „apostazie”.
Cu toate acestea, scrisoarea nordicilor recunoaște că pentru unii oameni, integrarea în sine a caracteristicilor masculine și feminine poate fi grea și chiar pare imposibilă uneori. Dar „există elemente de haos care trebuie ordonate” în noi toți, iar Dumnezeu îi cheamă pe toți să accepte această provocare în mod egal.
În cele din urmă, episcopii scandinavi au oferit recomandări concrete, în special celor „care sunt mirați de învățătura tradițională despre sexualitate”. În primul rând, ei sugerează că toată lumea ar trebui să-L cunoască pe Hristos mai intim prin rugăciune, Scriptură și liturghie. Să ia parte la viața Bisericii și să studieze activ învățăturile ei. În al doilea rând, scrisoarea sugerează luarea în considerare a limitărilor „un discurs pur secular asupra sexualității”, care – ca toate părțile integrante ale societăților noastre – trebuie abordate și din perspectivă religioasă.
[Biserica] va avea o contribuție prețioasă de adus dacă recuperăm natura sacramentală a sexualității în planul lui Dumnezeu, frumusețea castității creștine și bucuria prieteniei, care ne lasă să vedem că o mare intimitate eliberatoare poate fi găsită și în non -relații sexuale. […] Scopul învățăturii Bisericii nu este acela de a reduce iubirea, ci de a o face posibilă.