Compania de închiriere de masini Hertz citează cererea clienților, costurile pentru schimbarea flotei, scrie Bloomberg
Hertz Global Holdings Inc. intenționează să vândă o treime din flota sa de vehicule electrice din SUA și să reinvestească în mașini alimentate pe benzina din cauza cererii slabe și a costurilor ridicate de reparații pentru opțiunile sale alimentate cu baterii.
Vânzările a 20.000 de vehicule electrice au început luna trecută și vor continua pe parcursul anului 2024, a declarat gigantul de închiriere joi într-un dosar de reglementare.
Întorsătura dramatică, după ce Hertz a anunțat planuri în 2021 de a cumpăra 100.000 de vehicule Tesla Inc, subliniază cererea în scădere pentru mașini electrice din SUA. Creșterea vânzărilor de vehicule electrice a încetinit brusc pe parcursul anului 2023, crescând cu doar 1,3% în ultimul trimestru, deoarece consumatorii au fost descurajați de costurile ridicate și ratele dobânzilor.
„Costurile crescute asociate cu vehiculele electrice au persistat”, a declarat directorul executiv al Hertz, Stephen Scherr, într-un interviu. „Eforturile de a lupta cu acestea s-au dovedit a fi mai provocatoare.”
În continuare, Hertz va urmări îndeaproape cererea de vehicule electrice atât la dealeri, cât și în cadrul propriilor operațiuni, pentru a decide dacă compania ar trebui să cumpere mai multe vehicule, a spus Scherr. Aceasta înseamnă că acordul său de a cumpăra 175.000 de vehicule electrice de la General Motors Co. în următorii patru ani și alte 65.000 de la Polestar ar putea dura mult mai mult pentru finalizare, a spus el.
„Hertz a înregistrat costuri crescute de la flota sa de vehicule electrice în 2023. Conducerea a spus că inversarea ar putea crește fluxul de numerar liber cu 250-300 de milioane de dolari în 2024-2025 și ar putea îmbunătăți Ebitda corporativ, dar vedem remanierea ca pe niște dureri semnificative de creștere.”
— Jody Lurie, analist senior de credit BI
Hertz intenționează să folosească o parte din banii strânși prin vânzarea de vehicule electrice pentru a cumpăra vehicule pe benzină. „Compania se așteaptă ca această acțiune să echilibreze mai bine oferta cu cererea așteptată de vehicule electrice”, se spune în dosar.
Revenirea la mașini mai convenționale marchează o inversare a strategiei centrate pe vehiculele electrice, despre care compania spera să obțină prețuri mai mari la ghișeu și să le păstreze valoarea. Scăderile de prețuri Tesla în ultimul an au scăzut valoarea mașinilor din flota Hertz și, odată cu încetinirea creșterii vânzărilor de vehicule electrice, nu este clar dacă consumatorii vor avea apetit pentru acestea pe piața de mașini second hand.
Hertz asteapta planul GeneralMotors de a vinde vehicule electrice mai ieftine, cum ar fi o viitoare reproiectare a Chevolet Bolt, care s-a vândut cu mai puțin de 30.000 de dolari înainte de a termina producția anul trecut și un Chevy Equinox de 35.000 de dolari care intră în producție. Aceste vehicule ar putea fi mai ușor de închiriat profitabil, a spus Scherr.
„Suntem angajați în strategie”, a spus Scherr. „Va dura mai mult timp pentru a-l executa.”
Planul de vânzare a vehiculelor electrice ar trebui să îmbunătățească fluxul de numerar și câștigurile Hertz în acest an și anul viitor. Până la sfârșitul anului 2025, compania se așteaptă la rezultate financiare îmbunătățite, determinate de venituri mai mari pe zi și de amortizare și cheltuieli de exploatare mai mici. Compania vede un flux de numerar liber incremental de până la 300 de milioane de dolari în total în 2024 și 2025.
Scherr a semnalat că această schimbare va avea loc, spunând în octombrie că compania va reduce vehiculele electrice, care reprezentau 11% din flota sa totală. Tesla a reprezentat 80% din aceasta.
Scăderile de preț ale Tesla au crescut costurile de amortizare ale companiei sale, a spus Scherr. Vehiculele electrice vin, de asemenea, cu costuri de reparații mai mari în comparație cu restul mașinilor sale, ceea ce i-a afectat rezultatul și a jucat un rol important în lipsa estimărilor veniturilor din trimestrul trei.
„EV-urile vor fi mai lente decât așteptările noastre anterioare”, a spus el în timpul convorbirii companiei privind veniturile din trimestrul trei.
Hertz a invocat si cheltuieli mai mari legate de coliziuni și daune pentru vehiculele electrice, scrie Reuters
Hertz a limitat chiar și cuplul și viteza la vehiculele electrice și le-a oferit utilizatorilor experimentați de pe platformă pentru a îi ajuta să se adapteze după ce anumiți utilizatori au avut coliziuni frontale, a spus el.
Analistul Morgan Stanley, Adam Jonas, a spus într-o notă că mișcarea lui Hertz a fost un alt semn că așteptările privind vehiculele electrice trebuie „resetate în jos”.
n timp ce consumatorii se bucură de experiența de conducere și de economiile de combustibil ale unui vehicul electric, Jonas a spus că există și alte „costuri ascunse pentru deținerea unui vehicul electric”.
„Cheltuielile legate de coliziuni și avarii, asociate în primul rând cu vehiculele electrice, au rămas ridicate în acest trimestru”, a spus Hertz într-un dosar de reglementare joi.
Hertz plans to sell 20,000 EVs, including Teslas, as it returns focus to gas-powered cars https://t.co/54TwlX88A1 pic.twitter.com/pLBkuhGThG
— New York Post (@nypost) January 11, 2024