Balenciaga își cere scuze pentru campania sa extrem de controversată care implică copii și obiecte sexuale pe tema „sado-masochism”

23 Noi 2022
Balenciaga își cere scuze pentru campania sa extrem de controversată care implică copii și obiecte sexuale pe tema „sado-masochism”

CONTROVERSE - Aseară, brandul de lux Balenciaga și-a postat scuze pe contul său de Instagram pentru campania publicitară de Crăciun cu copii pe tema „sado-masochism”. O reclamă anterioară este, de asemenea, pusă sub semnul întrebării din cauza unui mesaj ascuns despre o hotărâre extrem de controversată a Curții Supreme din SUA privind pornografia infantilă, scrie Le Figaro

Zi proastă pentru Kering. În timp ce ziarul american WWD, mereu foarte bine informat, anunță posibila plecare a lui Alessandro Michele din direcția artistică a Gucci, o altă dintre casele sale, Balenciaga, se află încă de ieri în furtună mediatică. În discuție, campania sa publicitară „Balenciaga Objects” prezintă fetițe care poartă ultima geantă a sezonului, o jucărie drăgălașă cu aer de Gremlins într-un ham din piele în stil "sado-masochim". Imaginile difuzate din 16 noiembrie au reușit să creeze controverse pe rețelele de socializare, mulți internauți reproșându-le prostul gust, unii vorbind chiar de „pedo-chic”.

Ieri, utilizatorii de internet au pus sub semnul întrebării o campanie publicitară anterioară a Balenciaga privind colaborarea sa cu Adidas pentru primăvara-vara 2023, dezvăluită pe 3 noiembrie. Aceștia ar fi identificat pe una dintre imagini, coli de hârtie tipărite cu un text care ar fi un extras dintr-o opinie a Curții Supreme a Statelor Unite din 2008. Acest caz îl privea pe un anume Michael Williams acuzat că ar fi postat mesaje de abuz sexual asupra copiilor pe care le distribuia altor utilizatori. Decizia a stabilit apoi că oferirea sau cererea de a transfera, vinde, livra sau comercializa pornografie infantilă nu încalcă Primul Amendament la Constituția SUA...

„Ne cerem scuze sincer pentru orice ofensă pe care a provocat-o campania noastră de Crăciun. Gențile noastre de pluș nu ar fi trebuit să fie puse în scenă cu copii în această campanie" scrie în story contul de Instagram al Balenciaga

Balenciaga a reacționat pe contul său de Instagram prin intermediul a două story-uri. Primul în care își recunoaște greșeala față de conceptul campaniei ei care amestecă copilăria și fetișismul: „ Ne cerem scuze sincer pentru orice ofensă pe care campania noastră de Crăciun a putut-o fi provocat. Gențile noastre de pluș nu ar fi trebuit să fie puse în scenă cu copii în această campanie. Am eliminat imediat campania de pe toate platformele. »

În al doilea, incriminează una sau mai multe persoane prezente la sedința foto a campaniei unde respectivul document apare fără ca acesta să fi fost în mod evident validat de brand. „Ne cerem scuze că am postat materiale deranjante în campania noastră. Luăm această problemă foarte în serios și luăm acțiuni legale împotriva părților responsabile de crearea setului și de includerea articolelor neaprobate pentru filmările campaniei noastre de primăvară/vară 2023. Condamnăm ferm orice abuz asupra copiilor sub orice formă. Apărăm siguranța și bunăstarea copiilor. »

Mulți comentatori au confundat cele două campanii controversate și îl acuză pe fotograful Gabriele Galimberti (care lucrează printre altele pentru National Geographic, Stern sau Le Monde) care a semnat campania cu copiii. În ceea ce privește campania legată de document, a fost realizata de fotojurnalistul Joshua Bright care a câștigat numeroase premii pentru munca sa de portretist și este un colaborator regulat la The Guardian, The New York Times și The Washington Post. Acesta ultim caz este cel pe care Balenciaga îl va da în judecată.

 

 

 

Alte stiri din Externe

Ultima oră