Colecția Balenciaga arată copii cu ursuleți de plus îmbrăcați în stil "sado-masochist" și dezlănțuie criticile

22 Noi 2022
Colecția Balenciaga arată copii cu ursuleți de plus îmbrăcați în stil "sado-masochist" și dezlănțuie criticile

Linia Balenciaga Objects extinde propunerea de accesorii pentru casă și pentru animale de companie, parfumuri, obiecte în vederea sărbătorilor, și încredințează campania de publicitate fotografului Gabriele Galimberti. Dar bineînțeles că o face cu un gust provocator, în plin stil Demna, înfățișând copii cu obiecte evocatoare din lumea fetișului și a sclaviei sexuale, scrie La Repubblica

Într-o imagine, o fetiță cu părul roșu purta un tricou de la brand în timp ce ținea cureaua legată de un urs alb, care era într-o vestă cu un choker cu lacăt în jurul gâtului.

În altul, un copil a îmbrăcat o ținută albastră în timp ce ținea în brațe un animal mov de pluș, care purta o ținută BDSM similară.

Cumpărătorii online au văzut reclamele și au fost înfuriați, numind imaginile „înfricoșătoare” și „greșite”, scrie NewYorkPost

„Credeam că oamenii trolează, dar nu. E real. Poate de aceea Balenciaga a părăsit Twitter. Ei nu vor să fie trași la răspundere. Da, aceștia sunt copii care țin în mână ursuleți îmbrăcați în ținute de sclavie”, s-a înfuriat un utilizator de Twitter.

„Marca „Balenciaga” tocmai a făcut o ședință foto... interesantă... pentru noile lor produse, care includea un document judiciar prost ascuns intenționat despre chestii "normale" de „pornografie virtuală pentru copii”,” a susținut un utilizator pe Twitter.

„Este groaznic și enervant. Încerc din răsputeri să evit ceea ce par a fi conspirații aici pe Twitter, dar au inclus în mod intenționat această referință la pornografia infantilă în filmările lor”, a spus un altul, folosind hashtag-ul „burnitdown”.

"Înspăimântător câți adulți trebuie să fi fost implicați în asta”, a fost de acord un utilizator.

„Părinți, fotografi, directori de creație, copywriteri, web designeri, personalul agenției de design, producători, manageri, agenți de publicitate”, au adăugat aceștia. „Și niciunul dintre ei nu s-a gândit „stați un minut”?”

„Doamne, asta e înfiorător și greșit”, a comentat altcineva.

Fotograful Galimberti este cunoscut pentru imaginile care înfățișează oameni înconjurați de obiectele care îi reprezintă. Seria Ameriguns, în care subiecții portretizați au pozat înconjurați de armele lor, i-a adus premiul World Press Photo în 2021. Același tip de montaj are loc și în Toy Stories, celebra serie de fotografii care prezintă copii și jucăriile lor. În campania Balenciaga, contextul este același: o fetiță pozează în dormitorul ei înconjurată de Obiectele liniei. Cu excepția faptului că multe dintre aceste obiecte au conotații fetish și evocă lumea BDSM, inclusiv curele de piele, gulere, lanțuri, jucării moi cu efect de sclavie, scrie și  La Repubblica

Campania a stârnit criticile și pe Instagram. Pe de o parte sunt cei cărora li se pare genial și "tremură" de dorința de a cumpăra unul dintre acele obiecte, și cei care văd probleme critice puternice pentru conținutul pe care unii utilizatori îl definesc drept „Deranjant”. „Aceste fotografii mă fac să mă simt inconfortabil.” „Cum ți-a venit ideea să le postezi?”. „Este ceva în neregulă în a pune o fetiță lângă un ursuleț fetiș”. „Un amestec "frumos" de sadomasochism și copii”.

Pe Demnagram, contul de fani care a devenit sursa oficială a tot ce ține de Balenciaga, sunt chiar cei care insinuează că este „propaganda pedofilă”. Pe scurt, încă o dată provocarea este servită, în plin stil Demna.

Alte stiri din Externe

Ultima oră