Jeffrey Harrigian, general al US Air Force, a declarat pentru publicația Janes că radarul se blochează și afișează un mesaj de eroare, forțându-i pe piloți să îl oprească și să restarteze.
Experții Lockheed Martin lucrează în prezent la o actualizare a software-ului și, potrivit lui Harrigian, problema va fi rezolvată până la sfârșitul lunii martie.
Producţia avioanelor de luptă F-35, prezentate ca o minune tehnologică, s-a confruntat în ultimii ani cu mai multe hibe.
Un raport apărut la începutul anului 2015 vorbea despre senzori care dadeau alarme false, iar în 2014, în iulie, Forţele Aeriene şi Marina americană au emis directive prin care s-a decis suspendarea tuturor zborurilor acestor aparate pentru a le inspecta motoarele.
Decizia a fost luată în urma unui incident produs in 23 iunie, când un astfel de avion a luat foc în momentul în care pilotul a încercat să decoleze de la baza aeriană Eglin, din statul Florida.
Într-un raport ulterior, armata americană a spus că nu se știe de ce a luat foc aparatul, dar că inspecțiile motoarelor continuă.
F-35 este construit în trei versiuni: F-35A - decolare şi aterizare convenţională (CTOL), F-35B - decolare de pe suprafeţe reduse şi aterizare verticală (STOVL) şi F-35C - decolare asistată de sistemul catapultă, aşa numitul sistem CATOBAR, versiune destinată portavioanelor (CV).
Avionul, produs de compania Lockheed-Martin, este parte a programului de înzestrare Joint Strike Fighter al Pentagonului, cel mai costisitor din toate programele de înzestrare dezvoltate de armata americană.
La dezvoltarea acestui tip de avion multirol au contribuit şi state aliate şi partenere NATO, ca Marea Britanie, Italia, Australia, Canada, Norvegia, Danemarca, Olanda şi Turcia.
F-35 este un avion militar de asalt monoloc cu un singur motor, multirol, capabil să desfăşoare misiuni de apărare aeriană (Close Air Support), bombardare strategică, luptă aeriană. Beneficiază de tehnologie avansată de tip "stealth" - făcându-l aproape invizibil pentru sistemele anti-aeriene avansate de la sol.