Rezidenții din Sydney au descoperit că plajele din zona de est au fost acoperite de mii de măști de protecție și recipiente de plastic. Acestea au rezultat în urma unui accident maritim când o navă cargo a pierdut 40 de containere pline cu marfă. Acestea au căzut peste bord din cauza fenomenelor meteo întâmpinate, precizează The Guardian.
Compania APL England a pierdut contactul cu vasul duminica trecută în timp ce efectua o cursă din China în Melborne. Nava s-a confruntat cu fenomene extreme pe ocean și s-a văzut nevoită să se întoarcă din drum și să se îndrepte spre portul din Brisbane.
Containerele căzute în apă conțineau o gamă largă de produse de la aparate electrocasnice și materiale de construcții până la echipamente medicale.
Autoritatea Maritimă din Austrilia a primit mai multe sesizări cu privire la apariția unui număr foarte mare de măști și cutii de depozitare din plastic pe plaja dintre Magenta Beach și The Entrance.
Allan Schwartz, managerul de operațiune a anunțat că acestea provin din containerele pierdute în valurile oceanului.
Autoritățile locale au demarat procesul de a colecta toate aceste produse în special recipientele de plastic care ar dăuna grav vieții marine.
Localnicii s-au adunat pe plajă pentru a da o mână de ajutor și au declarat că plajele sunt pur și simplu acoperite de măști. Toți se așteaptă ca numărul de produse ce vor fi aduse de valuri la mal să crească în perioada următoare din cauza numărului mare de containere căzute peste bord.
Autoritatea Navală a transmis avertismente către mai multe localități ce se vor confrunta cu situații asemănătoare ținând cont de modificarea curenților maritimin. De asemenea se depun eforturi pentru a aduce nava în siguranță în portul Brisbane. Mai multe containere sunt înclinate în afara vasului și riscă oricând să se prăbușească în mare.
74 de containere au fost afectate, multe căzând pe bordul navei, dar au dus și la slăbirea structurii de rezistență.
Autoritățile au anunțat demararea anchetei pentru a stabili care au circumstanțele ce au dus la pierderea containerelor, dar aceasta va începe numai după aducerea la mal în siguranță a întregii nave cargo.