Administrația Federală a Aviației din SUA a raportat o creștere cu 83% a incursiunilor pe pistă, scrie Unherd. O incursiune pe pistă este un incident în timpul căruia o aeronavă sau un vehicul se află pe o pistă fără autorizație.
Mai multe videoclipuri și tweet-uri au devenit virale săptămâna aceasta, punând sub semnul întrebării competența piloților de linii aeriene americane cu privire la angajările conform DEI (Diversitate,Echitate si Incluziune).
Critici precum Elon Musk au subliniat inițiativele de angajare care respectă diversitatea pentru piloții de transport aerian, presupunând că standardele sunt reduse pentru grupurile subreprezentate, dar reglementările federale privind calificările piloților sunt încă la fel de stricte cum au fost vreodată, iar programele de formare pentru diversitate sunt încă legate de aceste reguli.
Dar acolo unde DEI poate juca un rol mai semnificativ – și mai periculos – nu este în rândul piloților, ci în controlul traficului aerian.
Controlorii de trafic aerian au personal insuficient și sunt suprasolicitați. Începând cu iunie, 77% din centrele ATC au personal insuficient și este obișnuit ca controlorii să aibă ore suplimentare obligatorii, ture de 10 ore și săptămâni de lucru de 6 zile. Controlorii gestionează mai multe frecvențe simultan și adesea nu au lățimea de bandă pentru a monitoriza pistele atât de eficient pe cât s-ar spera.
Administrația Federală a Aviației (FAA) pune problema pe seama închiderii de șase luni a academiei sale în 2020 și a unei pauze de doi ani în cursurile de formare la locul de muncă. Dar criza pare să fi apărut la aproximativ un deceniu într-un impuls al erei Obama de a diversifica industria. Sub administrația Obama, FAA și-a abandonat procesul de angajare pe baza scorurilor la testele de aptitudini și a pregătirii în 2013 și l-a înlocuit cu unul care a luat în considerare biografiile solicitanților, rezultând într-un proces colectiv în curs de desfășurare în numele a aproximativ 1.000 de solicitanți care au fost ignorați în temeiul nou regim. Componenta biografică a oferit un avantaj candidaților care au fost șomeri în ultimii trei ani, printre alte trăsături despre care FAA credea că ar avea ca rezultat mai multe oportunități pentru diversitatea rasială.
Clasele admise în sistemul de preferință rasială încă ocupă posturi de control al traficului aerian. Din 2011 până în 2017, FAA a raportat o creștere cu 83% a incursiunilor pe pistă - „incidente care implică aeronave, vehicule sau persoane neautorizate pe o pistă”. Aproape incidentele pe piste au devenit, de asemenea, obișnuite. Numai în iulie 2023 au avut loc cel puțin 46 de aproape coliziuni de avioane pe piste; în unele cazuri, piloții au evitat să se prăbușească cu alte avioane cu doar câteva secunde de rezervă.
FAA a abandonat componenta biografică în 2018 și nu este clar dacă agenția încă ia în considerare rasa în practicile sale de angajare. Componenta testului de personalitate a testului AT-SA, care îi întreabă pe solicitanți dacă le place să participe la petreceri și dacă le place să urmeze instrucțiunile, ar putea fi o cale prin care se realizează acest lucru.
Un purtător de cuvânt al FAA a declarat pentru UnHerd că agenția păstrează „standarde extrem de conservatoare” pentru evitarea coliziunilor aeronavelor prin controlul traficului aerian, cu scopul de a avea zero apeluri apropiate, dar a refuzat să răspundă la întrebări despre utilizarea de către agenție a metricilor rasiale în practicile de angajare; ea mi-a spus că va trebui să depun o cerere prin Legea privind libertatea de informare pentru a obține aceste informații.
Jim Peterson, un pilot cu 30 de ani de experiență, a declarat pentru UnHerd că este foarte posibil ca greșelile cauzate de controlul traficului aerian să provoace un accident. „Pot să identific în mod clar că ATC are personal insuficient și încă par competenți, dar par că, în unele cazuri, fac prea multe”, a spus el. „Și asta are un cost.”