Luările de pozițiile politice ale companiei care se afla altădată în fruntea celor mai apreciate mărci, au facut-o astăzi una dintre cele cele mai urâte companii de catre americani, scrie Le Figaro.
Disney, prea angajat politic? Odinioară considerat al patrulea cel mai popular brand din Statele Unite, firma de divertisment a scăzut în ultimii ani în inimile americanilor, ajungând pe locul 77 din 100, potrivit unui clasament realizat de Axios-Harris de luna trecută. Această prăbușire ar putea fi explicată prin poziția luată de firma californiană, prinsă între o dreaptă care o acuză de "progresism neo-marxist "woke" și o stângă care o condamnă pentru lipsa de radicalism.
Firma s-a remarcat în dezbaterea publică atunci când a luat atitudine împotriva guvernatorului conservator al Floridei, RonDeSantis. Candidatul la nominalizarea republicană pentru alegerile prezidențiale din 2024 l-a văzut pe Disney opunându-se atunci când a propus interzicerea discursului despre homosexualitate în școli (legea este supranumită „ Don’t Say Gay” ) . Atât de mult încât vizita unui parc tematic Disney este acum considerată un gest militant de stânga.
Disney „i-a pierdut pe toți”
Angajamentul politic al firmei datează de la sosirea în fruntea lui Bob Iger în 2015. Autoproclamat democrat, acest nou rege al Hollywood-ului intenționează să-și apere valorile și să „aducă [oamenii] să accepte mai bine multiplele diferențe, culturi și rase și toate celelalte fațete ale vieții noastre și ale poporului nostru”, în special prin povești, a teoretizat el în fața acționarilor săi în 2017 pentru a întruchipa personajele imaginate de firmă .
Aceste poziții politice au fost criticate pe plan intern, în special de către succesorul de scurtă durată al lui Bob Iger, Robert Chapek, care a ajuns în fruntea companiei în timpul pandemiei de Covid. „Indiferent de convingerile politice ale lui Bob, el nu este un activist și nu aduce nicio agendă partizană afacerii ”, a declarat purtătorul de cuvânt al lui, Geoff Morrell, pentru The Hollywood Reporter în 2022 .
Dacă Robert Chapek refuză o vreme să ia atitudine împotriva legii „Don’t Say Gay”, el are brațele legate de cei mai indispensabili angajați ai săi, creatorii, care îl îndeamnă să condamne legea. El admite în cele din urmă „greșeli”, înainte de a fi concediat și apoi înlocuit de însuși Bob Iger, chemat înapoi pentru a salva compania. Aceste rătăciri le-au adus studiourilor acest comentariu de la New York Times, care singur rezumă nepopularitatea firmei de astăzi: „încercând să nu jignească pe nimeni, se pare că Disney i-a pierdut pe toți” .