Formate de televiziune

03 Apr 2004
Formate de televiziune
Este unul dintre cele mai folosite cuvinte in televiziune. Toata lumea il foloseste, dar sunt foarte putini care stiu ce inseamna si, mai ales, ce presupune.

Asta nu-i impiedica pe cei mai multi atunci cand vine vorba de format, acesta e cuvantul magic, sa-si dea cu parerea si sa comenteze la nesfarsit pe marginea lui. Realitatea in ceea ce priveste formatele este, din nefericire pentru televiziunile din Romania, ca aproape in totalitate acestea sunt importate. Exceptie fac programele de umor ale grupurilor Divertis si Vacanta Mare, care sunt niste formate, sa le spunem clasice, pentru emisiuni de umor. Domina piata formatele aduse si produse de Lazarov, in fapt, cele mai de succes in ceea ce priveste audienta! S-a creat deja o moda printre vedetele de televiziune care "bat la portile afirmarii" si nu le deschide nimeni sa-si doreasca un format de la Lazarov pentru a cunoaste deplina consacrare. Si asta pentru ca noi n-avem idei, n-avem producatori, n-avem scenaristi s.a.m.d. Cu alte cuvinte, n-avem case de productie care sa propuna formate interesante, noi, care, pe deasupra, sa mai faca si audienta. Si daca acestea exista, casele de productie le numeri pe degetele de la o mana. Din pacate, televiziunile n-au timp, nici chef sa riste pe seama lor. Dar, in schimb, au bani cu care cumpara formate din afara.

Cred ca viitorul in televiziunea din Romania trebuie sa fie al acestor case de productie aflate astazi in stare embrionara. Dezvoltarea lor va duce la concurenta lor si deci la aparitia unor formate competitive cu cele din afara! Si atunci, televiziunile din Romania vor prefera formatele acestor case de productie autohtone, care, bineinteles, vor fi mai ieftine si, de ce nu, mai bune. Pana atunci insa, Lazarov e la putere. Si probabil ca va mai ramane in aceasta postura cativa ani de-aici incolo!

Alte stiri din Editorial

Ultima oră