Auzim aproape la fiecare ceas din zi și din noapte cum, prin comunicate sofisticate, marile puteri ale lumii ne asigură că fac tot posibilul ca să îmbunătățească viața pe Pământ. Atât timp cât nu vedem în jur mai multă liniște și fericire, bunăstare și tihnă cu flori la fiecare metru și berze-n fiecare stâlp, totul rămâne simplă demagogie.
Și totuși, în nebunia care ne macină puțin câte puțin întreaga ființă, a apărut un prim pas pe calea de întoarcere către normalitate. Una dintre cele mai de succes companii producătoare de lenjerie intimă a decis să folosească în cataloagele de prezentare imagini cu modelele în stare naturală, fără nicio îmbunătățire făcută de programele de editare.
Sătul de complexele provocate, decenii la rând, de păpușile perfecte, la vederea unor oameni obișnuiți, publicul a avut o reacție de milioane, crescând cu 9% încasările firmei. Să fie oare ăsta semnalul că este momentul să revenim la viața reală, fără minciunile și exagerările cu care publicitatea modernă ne obligă să trăim într-o lume a superlativului?
Oamenii de afaceri afirmă că ’’publicitatea este mama comerțului’’. Publicitarii forțează ‚’’ca și când numai meseria lor ar fi pe Pământ’’, și încearcă să ne convingă că-n ziua de azi, fără publicitate nu exiști. După umila mea părere, ambele cugetări sunt adevărate numai privite dintr-un anumit unghi. Fără publicitate, în sensul cunoscut zilelor noastre, poți trăi dar nu la nivel macro.
Dacă afacerea, persoana sau produsul tău este mulțumit cu succesul de cartier, atunci este arhi-suficientă și mult mai sănătoasă promovarea clasică ’’din gură-n gură’’, fără efectele speciale, brizbrizurile și artificiile subtile ale unor creativi cu pretenții de genii. La cât de agasante au devenit reclamele care vor să ne bage pe gât cascade de mărfuri, diferențiate deseori numai de numele brandului, un simplu ’’e bun’’ spus sincer de un prieten, este mai eficient decât orice clip care a costat j’ de mii de euro.
Gândiți-vă ce reclamă v-ar mai putea convinge să cumpărați a doua oară roșii fără gust de la vânzătorul cu aspect de bătrânică de la țară, trudită de muncă și sărăcie? Eu unul n-aș mai ’’pune botul’’ nici dacă s-ar jura Stela și Arșinel că roșiile alea sunt ’’farmacia inimilor noastre’’. Era, așadar, de așteptat ca firmei de lenjerie să-i crească vânzările după ce au coborât cu chiloții pe pământ și-au folosit buci și țâțe sănătoase, din popor.
La fel ar trebui să se procedeze și în campaniile electorale chiar dacă, arătând adevărata față a candidaților, ar exista riscul să nu cumpărăm nimic. Fără poze, filmulețe și CV-uri retușate, menite să facă din orice papleacă un erou, am avea și noi șansa să găsim pe tarabă un produs natural, cu vergeturi și celulită dar pe gustul poporului, care să vorbească cu vorbele lui și să și facă ceva concret, nu numai promisiuni frumos ambalate de specialiști.