"Pericolul de infectare cu coronavirus în avion e foarte scăzut" - IATA

11 Oct 2020
"Pericolul de infectare cu coronavirus în avion e foarte scăzut" - IATA

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) argumentează incidența scăzută a transmisiei COVID-19 în zborurile de pasageri cu un număr actualizat al cazurilor publicate. Concluzia se bazează pe un studiu al unor mari companii producătoare de aeronave, relatează RFI România.

 De la începutul anului 2020 au fost raportate 44 de cazuri de COVID-19 în care se bănuiește că transmisia a fost asociată cu o călătorie de zbor (inclusiv cazurile confirmate, probabile și potențiale). În aceeași perioadă au călătorit aproximativ 1,2 miliarde de pasageri.

Explicația IATA

"Riscul ca un pasager să contracteze COVID-19 în timp ce se află la bord pare foarte redus. Cu doar 44 de cazuri potențiale identificate de transmisie legată de zbor la 1,2 miliarde de călători, acesta este un caz pentru fiecare 27 de milioane de călători. Admitem că aceasta poate fi o subestimare, dar chiar dacă 90% din cazuri nu au fost raportate, ar fi un caz pentru fiecare 2,7 milioane de călători. Credem că aceste cifre sunt extrem de liniștitoare. Mai mult, marea majoritate a cazurilor publicate au avut loc înainte ca îmbrăcarea cu acoperirea a feței să devină larg răspândită ”, a spus dr. David Powell, consilierul medical al IATA.

O nouă perspectivă asupra motivului pentru care numărul este atât de scăzut a provenit din publicarea comună de către companiile manufacturiere de avioane Airbus, Boeing și Embraer a cercetărilor separate de dinamică calculată a fluidelor (CFD) efectuate de fiecare producător în aeronava lor.

În timp ce metodologiile diferă ușor, fiecare simulare detaliată a confirmat faptul că sistemele de curgere a aerului controlează mișcarea particulelor în cabină, limitând răspândirea virușilor. Datele din simulări au dat rezultate similare:

Potrivit IATA, Sistemele de flux de aer ale aeronavelor, filtrele de aer cu particule de înaltă eficiență (HEPA), bariera naturală a spătarului scaunului, fluxul descendent de aer și ratele ridicate de schimb de aer reduc eficient riscul transmiterii bolilor la bord.

Adăugarea de îmbrăcăminte de mască pe fondul problemelor de pandemie adaugă un strat suplimentar și semnificativ suplimentar de protecție, ceea ce face ca a fi așezat în imediata apropiere într-o cabină a avionului să fie mai sigur decât majoritatea celorlalte medii interioare.

Îmbrăcămintea la bord a fost recomandată de IATA în iunie 2020 și este o cerință comună pentru majoritatea companiilor aeriene de la publicarea și implementarea ulterioară a Ghidului de decolare de către Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO).

Protecție sporită

Această îndrumare adaugă mai multe straturi de protecție deasupra sistemelor de curgere a aerului, care asigură deja un mediu sigur al cabinei, cu riscuri foarte mici de transmitere a bolilor în zbor.

"Ghidul cuprinzător al OACI pentru o călătorie aeriană sigură pe fondul crizei COVID-19 se bazează pe mai multe straturi de protecție, care implică atât aeroporturile, cât și aeronavele. Purtarea măștii este una dintre cele mai vizibile. Dar coada gestionată, procesarea fără contact, mișcarea redusă în cabină și serviciile simplificate la bord se numără printre multiplele măsuri pe care industria aeronautică le ia pentru a continua să zboare în siguranță. Și acest lucru se adaugă faptului că sistemele de curgere a aerului sunt concepute pentru a evita răspândirea bolilor cu debitele de aer și ratele de schimb de aer ridicate și filtrarea foarte eficientă a oricărui aer reciclat”, a spus Powell.

Caracteristicile de proiectare ale aeronavelor adaugă un strat suplimentar de protecție, contribuind la incidența scăzută a transmisiei în zbor. Acestea includ, potrivit IATA:

  • Interacțiuni față în față limitate pe măsură ce pasagerii se îndreaptă înainte și se mișcă foarte puțin;
  • Efectul spătarului scaunului acționând ca o barieră fizică împotriva mișcării aerului de la un rând la altul;
  • Reducerea la minimum a fluxului de aer înainte și înapoi, cu un design segmentat al fluxului, care este direcționat în general în jos de la tavan la podea;
  • Rata mare de aer proaspăt care intră în cabină. Aerul este schimbat de 20-30 de ori pe oră la bordul majorității aeronavelor, ceea ce se compară foarte favorabil cu spațiul mediu de birouri (în medie de 2-3 ori pe oră) sau în școli (în medie de 10-15 ori pe oră);
  • Utilizarea filtrelor HEPA care au peste 99,9% rata de eficiență a eliminării bacteriilor / virușilor, asigurând faptul că alimentarea cu aer care intră în cabină nu este o cale de introducere a microbilor.

Alte stiri din Calatorii

Ultima oră