Competitorii electorali se pot promova liber pe Facebook, fiind necesare doar facturi justificatoare, a declarat președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Ana Maria Pătru. Ea a precizat că Legea 334/2006 nu prevede interdicții privind comunicarea prin intermediul internetului, ci stabilește niște limite ale cheltuielilor realizate cu publicitatea online.
"Ideea de bază este că partidele politice, alianțele electorale și politice, candidații independenți și organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale — competitorii electorali — nu pot solicita decât rambursarea, din bani publici, a acelor cheltuieli efectuate, conform prevederilor legale, cu materialele de propagandă electorală, așa cum sunt ele definite de Legea nr. 334/2006", a spus președintele AEP.
Ana Maria Pătru a punctat că, pe lângă documentele financiar-bancare pe care competitorii electorali trebuie să le depună ca acte justificative pentru cheltuielile electorale efectuate, este necesară atestarea realității serviciilor prestate și a bunurilor livrate.
"De exemplu, un competitor poate depune facturi pentru achiziția și distribuția pe Facebook a unui videoclip electoral, noi trebuie să ne asigurăm că scopul achiziției a fost atins și că acesta a fost într-adevăr diseminat în spațiul online. În opinia mea, nu este vorba de birocrație excesivă atunci când discutăm despre plata unor bunuri și servicii din bani publici. Cu toții ne dorim o transparență crescută în domeniul finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale. Iar acum transparența trebuie să fie absolută. Fiecare competitor politic trebuie să înțeleagă că trebuie să justifice fiecare leu pe care cetățenii români îl acordă în acest sens", a arătat Pătru.
Ea a menționat că AEP are datoria să ramburseze cheltuielile efectuate legal.