Membrii unui club de proprietari de Tesla din Italia au bătut un nou record de autonomie. Ei au reuşit să parcurgă puţin peste 1.000 de kilometri la volanul unei maşini Tesla, Model S 100D. O premieră, pentru o maşină electrică de serie, dar condiţiile pentru a fi bătut acest record nu sunt aplicabile în viaţa de zi cu zi, scrie futura-sciences.com.
Acesta este un record foarte simbolic: pentru prima oară, o maşină electrică de serie a parcurs această distanţă cu o singură încarcare de baterie.
Performana a fost stabilită de Tesla Owners Club Italia, cu o Tesla Model S 100D, care a străbătut mai exact 1.078 de kilometri în 29 de ore pe şoselele din Salerno (Italia).
Un record salutat imediat de Elon Musk, patronul Tesla, care a inaugurat recent comercializarea Modelului 3.
Pentru a reuşi să treacă de bariera de 1.000 de kilometri, echipa de la Tesla Owners Club Italia a practicat hypermiling-ul. Această tehnică presupune conducerea unei maşini cu benzină sau electrică la o viteză constantă şi solicitând frânele la minimum, pentru a străbate o distanţă cât mai mare posibil cu un singur plin de benzină sau o singură încarcare a bateriei.
Tesla Model S 100D are o autonomie reală de 550 km. În cadrul noului record, Tesla Model S 100D era echipată cu cauciucuri cu slabă rezistenţă la rulare şi a efectuat drumul în condiţii clare: climatizarea a fost oprită, viteza a fost constantă, de 40 km pe oră şi s-a folosit asistentul înducere, Autopilotul.
Precedentul record a fost stabilit în iunie anul trecut în Belgia, de o Tesla Model S P100D, care a parcurs 901,2 kilometri.
După cum se vede, condiţiile enumerate mai sus nu prea au cum să corespundă unei utilizări reale, cotidiene. Pe simulatorul său, Tesla anunţă o autonomie de 551 kilometri pentru S 100D, la o viteză de 100 de kilometri pe oră, cu climatizarea pornită şi la o temperatură exterioară de 20 de grade.
Cu toate astea, noul record demonstrează, potrivit sursei citate, că este de luat în calcul pe termen mediu o autonomie de 1.000 de kilometri, dacă se mizează pe progresele în materie de baterii.
Vinerea trecută, Tesla a livrat prima şarjă de maşini Model 3 unor clienţi din SUA, Tesla Model 3 fiind, de altfel, o maşină foarte aşteptată, la un preţ rezonabil. În acest timp, în Germania, Porsche anunţa decizia sa de a părăsi lumea carburantului, reprezentată de Campionatul Mondial de Anduranţă, inclusiv raliul de la Le Mans, în favoarea maşinilor electrice din Formula E.
Porsche pregătește prima mașină sport complet electrică. Compania va demara producția primei mașini electrice sport Porsche ”Mission E” la fabrica din Zuffenhausen.
Conceptul Mission E a fost prezentat în premieră la Salonul Auto din Frankfort, în 2015, însă nici după doi ani nu s-a început producția sa.
Directorul E-Mobility de la Porsche, Otmar Bitsche, ne-a confirmat că primele mașini Mission E vor fi gata abia la finalul anului 2019 și vor fi puse în vânzare în 2020, obiectivul Porsche fiind de a vinde 20.000 încă din primul an. În funcție de dotări, prețul unui model va începe de la puțin peste 100.000 de euro. La 600 CP (400 kW), mașina va avea patru uși și patru scaune.