Este prima scădere a vânzărilor înregistrată în ultimii 13 ani.Totuși, în ciuda Dieselgate, nivelul vânzărilor a coborât doar cu 2% în 2015, ajungând la 9,93 de milioane de unități. Europa este singurul continent unde livrările au crescut chiar de la 2,5% la 4,04 milioane de unități. Totuși, vânzările au scăzut sub pragul simbolic de zece milioane și consorțiul german cu cele 12 branduri a pierdut primul loc la nivel mondial, deținut în primul semestru.
De altfel, firma Volfsburg a înregistrat un declin de 5% doar în luna decembrie, în special din cauza scandalului celor 11 milioane de dispozitive ce au permis falsificarea testelor anti-poluare. Dar și scăderea ritmului de pe piața chineză, precum și prăbușirea vânzărilor în Rusia și Brazilia au jucat un rol important în reducerile înregistrate la finalului lui 2015.
Matthias Muller s-a consolat și consideră că, totuși, este un rezultat excelent dată fiind situația dificilă înregistrată anul trecut. Este adevărat că Matthias Muller, fostul patron al Porsche, a abandonat total strategia de creștere a volumelor și la obiectivul predecesorului lui, Martin Winterkorn, de a detrona Toyota, ca numărul unu mondial în privința vânzărilor, mai scrie Le Nouvel Observateur.