Avizele de securitate la incendii sau autorizațiile de protecție civilă vor putea fi obținute mai ușor, după ce Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a lansat o aplicație oferă toate informațiile necesare obținerii acestor documente. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a lansat o aplicaţie informatică, sub forma unui ghid, uşor de accesat şi de utilizat, ce furnizează rapid răspunsuri legate de condiţiile de avizare-autorizare şi stabileşte documentaţia necesară pentru obţinerea acestor acte administrative.
Aplicaţie online care arată dacă este necesară obţinerea avizului sau a autorizaţiei de securitate la incendiu. Cu ajutorul acestui ghid, proprietarii sau beneficiarii construcţiilor/amenajărilor (în cazul avizului/autorizaţiei de securitate la incendiu) sau cei care deţin sau administrează adăposturi de protecţie civilă sau puncte de comandă (în cazul avizului/autorizaţiei de protecţie civilă) au posibilitatea de a
verifica dacă acestea se încadrează în categoriile de construcţii care se supun acestor procese de avizare – autorizare, informează IGSU într-un comunicat.
Totodată, aplicaţia oferă informaţii legate de documentaţia ce trebuie depusă în vederea emiterii, de către inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă şi cel al Bucureşti – Ilfov, a acestor acte administrative. De asemenea, această aplicaţie conţine un link prin intermediul căruia poate fi accesată lista verificatorilor de proiecte şi a experţilor tehnici atestaţi în domeniul situaţiilor de urgenţă de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene.
Mai multe detalii legate de acest ghid de avizare-autorizare pot fi obţinute prin consultarea paginii web a instituţiei noastre - www.igsu.ro - http://www.ijsunt.ro/ghid/ şi cele ale inspectoratelor județene pentru situaţii de urgenţă București-Ilfov.