În județul Bihor, pe DN1 Oradea – Cluj-Napoca, traficul rutier se desfășoară alternativ, pe o bandă, dirijat (cu semafoare electrice sau piloți de trafic), pe podul peste râul Crișul Repede, între localitățile Tileagd și Uileacu de Criș, la kilometrul 606+260 de metri, din cauza lucrărilor de reparații la rosturile de dilatație ale podului. Se estimează că lucrările se vor finaliza la sfârșitul lunii iulie. În zona podului se formează frecvent coloane de autovehicule.
În perioada 11 iulie - 1 august 2016, din cauza unor lucrări, se închide DN66 Bumbeşti-Jiu - Petroşani, pe sectorul cuprins între kilometrii 93+500 şi 126, de luni până vineri, în intervalul orar 900 – 1800. Totuşi, va fi permisă circulaţia autovehiculelor destinate transportului public de persoane (microbuze, autobuze), autorizate în acest sens. Excepţie vor face şi autovehiculele cu regim prioritar, menţionate în OUG nr. 195/2002, art. 32, alin. 2, literele a şi b, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau misiuni care au caracter de urgenţă.
În perioada menţionată, traficul rutier se va desfăşura deviat, pe următoarele variante ocolitoare:
Pentru relaţia Târgu Jiu – Petroşani şi retur:
DN67, km 83+100 (Târgu-Jiu – Râmnicu-Vâlcea) – DN7, km 170+752 (Râmnicu-Vâlcea – Sibiu – Sebeş - Simeria) – DN66, km 210+555 (Simeria - Haţeg - Petroşani);
DN67, km 83+100 (Târgu-Jiu – Drobeta-Turnu Severin) – DN6, km 337+825 (Drobeta-Turnu Severin – Orşova - Caransebeş) – DN68, km 5+300 (Caransebeş - Haţeg) – DN66, km 70+336 (Haţeg - Petroşani);
DN66, km 83+100 (Târgu-Jiu - Filiaşi) – DN6, km 264+995 (Filiaşi – Strehaia – Drobeta-Turnu Severin – Orşova - Caransebeş) – DN68, km 0+000 (Caransebeş - Haţeg) – DN66, km 70+336 (Haţeg - Petroşani).
În judeţul Buzău, pe DN10 Brașov – Buzău, în zona Siriu, din cauza lucrărilor de reparaţie a viaductului Stânca Teherău (la kilometrul 85+534 de metri), este restricţionată circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone. Este instituită şi restricţie de viteză de 10 km/h. Ruta ocolitoare pentru traficul greu este DN1B Buzău – Ploieşti, DN1A Ploieşti – Cheia – Săcele, DN1 Săcele – Braşov.
Amintim că DN7C (Transfăgărăşan) a fost redeschis pe sectorul cuprins între kilometrii 104+000 (Piscu Negru, judeţul Argeş) și 130+800 (cabana Bâlea-Cascadă, judeţul Sibiu). Pe acest tronson este interzisă circulaţia pe timpul nopţii, în intervalul orar 21:00 - 7:00, iar până în data de 30 septembrie 2016 este instituită restricție pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 16 tone în zona kilometrului 83 (pe tronsonul Căpăţânenii-Ungureni - Piscu Negru), pentru a permite executarea lucrărilor de consolidare a unui podeț.
DN67C (Transalpina) a fost redeschis începând din data de 11 iunie 2016, între kilometrii 34+800 (Rânca, judeţul Gorj) și 59+800 (Obârşia Lotrului). Pe acest sector de drum, accesul autovehiculelor este interzis în intervalul orar 20:00-07:00, iar viteza maximă de deplasare este de 30 km/h. Este instituită şi restricţie pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Pe autostrada A1 Orăștie – Sibiu circulația este oprită între nodurile rutiere Săliște și Cunța (km 270+020 – km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la kilometrul 275+650 de metri. Autovehiculele sunt deviate pe DN1.
Pe DN13C, pe sectorul Vânători (judeţul Mureş) - Cristuru Secuiesc (judeţul Harghita), este restricţionată circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 10 tone, din cauza unui podeţ avariat de o viitură.
Tot din cauza unui pod avariat de o viitură, în judeţul Suceava, traficul greu (autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone) este restricţionat pe DN17A, pe tronsonul Vatra Moldoviţei - Ciumârna (între kilometrii 23 şi 27).
Restricţie de tonaj există şi pe DN39, în judeţul Constanţa, pe podul de la Agigea. Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 5 tone circulă deviat, pe rute ocolitoare, iar cele sub această masă pe benzile centrale ale podului (detalii, inclusiv despre despre rutele ocolitoare, pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România: http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2016%2007%202016.pdf).
Pentru că zilnic, în zona podului, se formează coloane de autovehicule, le recomandăm conducătorilor auto să se încadreze pe benzile deschise intercalând autovehiculele unul după celălalt (pe sistem „fermoar”).
Pe DN1, vârfurile de trafic sunt, de regulă, în jurul orei 12:00
Astăzi, pe DN1, vârfurile de trafic sunt, de regulă, în jurul orei 12:00 (când se încheie ziua hotelieră, iar numeroşi automobilişti pornesc spre casă), în intervalul orar 14:00-15:00 (pentru că, după încheierea zilei hoteliere, mulţi participanţi la trafic rămân să mânânce la diverse restaurante sau pensiuni) şi spre seară (orele 17:00-18:00).
Pe autostrada A2, cel mai aglomerat este după ora 16:30, când majoritatea automobiliştilor pornesc către casă, direct de pe plajă. În ultimele două duminici, în intervalul orar 17:00-18:00, s-au produs tamponări în lanţ. Pentru a nu se forma coloane de autovehicule la stația de taxare de la Fetești, amintim conducătorilor auto că prin staţia de taxare se poate trece liber, în ambele sensuri, cu obligativitatea ca taxa de pod să se plătească înainte sau ulterior trecerii, până a doua zi, la ora 24, la oricare dintre staţiile autorizate de distribuire a carburanţilor sau prin SMS, de pe telefonul mobil, la numărul 7577 (detalii pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - http://www.cnadnr.ro/pagina.php?idg=316).
Pe autostrada A1, pe sensul de mers Piteşti - Bucureşti, riscul cel mai mare de producere a unor tamponări apare spre seară, mai ales la intrarea în Bucureşti, unde se formează coloane de autovehicule (pentru că bulevardul Iuliu Maniu nu poate prelua în condiţii optime traficul de pe autostradă).
Poliţiştii rutieri care patrulează pe autostrăzi au constatat că zilnic, mulţi conducători auto opresc nejustificat pe banda de urgenţă, creând astfel situaţii periculoase. Din acest motiv, amintim că oprirea nejustificată sau circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzilor se sancţionează cu trei puncte de penalizare şi cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (4 sau 5 puncte-amendă).
Important de reținut este și faptul că podul nou din zona localității constănțene Agigea (peste Canalul Dunăre – Marea Neagră) este deschis și poate fi folosit de automobiliștii care intenționează să se deplaseze către stațiunile din sudul Constanței sau în sens invers. Pe podul vechi de la Agigea (care este mai cunoscut și mai utilizat de către automobiliști), situat pe DN39, se execută lucrări de reparaţii și la sfârșit de săptămână se formează frecvent coloane.
Precizăm că, în vederea monitorizării traficului rutier și pentru asigurarea fluenței acestuia, un elicopter al Inspectoratului General de Aviație al M.A.I. va survola Autostrada A2 București – Constanța în acest sfârșit de săptămână.
De asemenea, pentru prevenirea evenimentelor nedorite în trafic, conducătorii auto care se deplasează pe autostrăzi sunt sfătuiți:
să păstreze în mers o distanţă corespunzătoare, care să le permită să oprească în condiţii de siguranţă;
să respecte limitele legale de viteză;
să folosească luminile de întâlnire;
să se asigure şi să semnalizeze când schimbă banda de circulaţie;
să pună în funcţiune luminile de avarie când încheie o coloană care opreşte sau încetineşte brusc;
să acorde prioritate la ieşirea din spaţiile de servicii;
să nu circule sau să oprească pe banda de urgenţă, exceptând cazurile justificate;
în cazul în care observă, la plecare, că numărul de autovehicule aflate în trafic este foarte mare, să aştepte până ce intensitatea circulaţiei mai scade.