Astfel, se asigură o continuitate pe autostradă de la Nădlac până la Traian Vuia, intersecție cu DN68A, pe o lungime de 142 km, fiind incluși și cei 10,5 km din Autostrada Lugoj - Deva, Lot I (nedeschiși traficului în anul 2013).
CNDNR ţine să precizeze într-un comunicat că "datorită managementului riguros, dar și datorită obținerii tuturor avizelor și acordurilor necesare, traficul rutier a putut fi deschis circulației cu 7 luni mai devreme", termenul de finalizare a lucrării find iulie 2016. Ceea ce, pentru România, este într-adevăr o noutate şi o raritate.
De asemenea, vor fi deschise două parcări de scurtă durată, urmând ca în funcție de condițiile meteo din următoarele săptămâni să fie deschise și două spații de servicii care, în prezent se află într-un
stadiu avansat de execuție, mai anunţă CNADNR.
Tronsonul deschis miercuri circulaţiei are 25 de Km şi face parte din Autostrada Timisoara – Lugoj, care are o lungime totală de 35 km. Primul tronson a fost dat în folosinţă în 2012.
Contractul pentru realizarea autostrăzii Timișoara - Lugoj, Lot II, km 54+000 - km 79+625, a fost semnat la 4 decembrie 2013, iar lucrările au început în ianuarie 2014. Constructorul autostrăzii este asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’acqua SpA. Finanţarea s-a făcut din fonduri europene (85%) şi cu bani de la guvern (15%), valoarea contractului fiind de 423.356.307,32 lei fără TVA.