ADIO BIROCRAŢIE?! Noi modalităţi de plată pentru eliberarea paşapoartelor şi a permiselor

05 Iul 2016 | scris de Mara Răducanu
ADIO BIROCRAŢIE?! Noi modalităţi de plată pentru eliberarea paşapoartelor şi a permiselor

 

Potrivit unui comunicat al MAI, plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank. „Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar. Plata se poate face online în sistem internet banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul unic deschis de către fiecare Instituție a Prefectului'', precizează MAI.

Conform sursei citate, plata în numerar se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieriile Instituțiilor Prefectului (pentru pașapoarte), la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituțiilor Prefectului și prin mandat poștal. MAI menționează că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

Ce se va întâmpla în Bucureşti 

În București, pentru facilitarea obținerii acestor documente, la punctul de lucru din șoseaua Pipera va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei de pașapoarte. Sumele se încasează într-un cont unic de disponibil deschis la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituției Prefectului.

Astfel, fiecare Instituție a Prefectului va deschide în cursul zilei de marți un cont unic distinct pentru aceste plăți, acesta fiind anunțat pe site-ul fiecărei Instituții a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, pe site-ul fiecărei instituții a prefectului vor fi afișate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, mențiuni legate de informațiile care trebuie completate de cetățeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor și ale casieriilor instituțiilor prefectului unde se poate face plata în numerar.

Pe documentul de plată vor fi înscrise CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea instituției prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata, se mai arată în comunicatul citat.

Conform ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent. Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.

Actele necesare și termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate

Actele necesare și termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate.  MAI precizează că cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.