"În urmă cu mai bine de o săptămână, joi (28 ianuarie 2016), am fost sunat pe la ora 9,30 — 10,00 și anunțat că avem un control de la ANPC. Am invitat comisarii de la ANPC, care erau la intrare în minister, la sediul nostru și am desemnat doi colegi, specialiști pe zona de exploatare și de infrastructură, să discute cu dânșii. Comisarii au spus că au o reclamație depusă pe data de 20 ianuarie de la o doamnă, care s-ar fi accidentat pe data de 12 ianuarie. Au prezentat reclamația colegilor și, în scurt timp, dânșii au început să scrie că ne amendează. Colegii au venit să îmi spună și m-am dus să stau de vorbă cu comisarii, văzând că parcă erau hotărâți să ne dea amendă și să ne sancționeze neapărat. '<Hai să încercăm să lămurim situația! Dvs. aveți o reclamație. Nu vreți întâi să verificăm dacă se confirmă? Noi avem camere de luat vederi care supraveghează întreg peronul de la un cap la altul. Avem agenții de pază în tren, care ne pot spune dacă au intervenit, dacă au făcut raport, pentru că ei au obligația să facă raport dacă unui călător i se întâmplă ceva. Se lovește, cade, ei trebuie să facă un raport>", povesteşte directorul Metrorex.
O reclamaţie un pic ...exagerată
El continuă şi spune că din verificările făcute nu s-a găsit pe camere vreo înregistrare că s-ar fi întâmplat așa ceva nici la Stația Piața Victoriei 1, nici la stația Piața Victoriei 2. "Am cerut în scris la firmele de pază să îmi spună dacă a fost semnalat un astfel de incident și am primit de la ei răspunsul că niciun agent de pază nu a făcut niciun raport în data de 12 ianuarie că s-ar fi întâmplat ceva.
Nu mai zic că reclamația e un pic exagerată — că a căzut cu piciorul până nu știu unde...nu știu dacă e posibil să cazi așa. Dar, hai să presupunem că așa a fost! Doamne ferește! Am cerut să se facă verificări conform instrucțiilor tehnice și le-am spus comisarilor ANPC că distanțele de la marginea peronului la vagon variază, pentru că unele stații sunt în curbă, iar noi avem aici diverse valori. Pe de altă parte, noi suntem autorizați de Autoritatea Feroviară Română (AFER) de a funcționa. Ei verifică dacă e ceva legat de siguranța circulației, a călătorului, altfel nu ne dau autorizație de funcționare. Noi avem autorizație. Pe de altă parte, a mai fost un control al Corpului de control al Ministrului Transporturilor, atunci când s-a făcut tam-tam-ul ăla că am luat trenurile mai late, mai înguste, că am tăiat din peroane — fel de fel de afirmații—, care au concluzionat că nu sunt probeleme. Ei au verificat și au comunicat că se înscriu în datele respective.
Trecând peste asta, comisarii ANPC au fost hotărâți să ne dea amendă. În timp ce eu discutam și încercam să le explic, unul dintre comisari îmi spunea: <Domnule, mie mi s-a părut că distanța e mare!>, <Domnule, nu te supăra, și mie mi se pare că înălțimea la care suntem noi aici e mare, dar care e relevanța? Ce, noi mergem aici după cum mi se pare sau nu mi se pare? Eu mă gândesc că dvs când veniți și faceți un control — eu cel puțin așa aș proceda — mă uit, văd o instrucție, iau în calcul ce-mi spun colegii, specialiștii, datele tehnice... Domnule, aici scrie așa, aici e altceva. Deci, nu e bine cum e aici, că nu e cum e în documentație. Eu mă gândesc că așa ar fi trebuit făcut. Ăsta e punctul meu de vedere!>, mai spune Marin Aldea.
Controlul nu se terminase, dar staţia era închisă. La televizor!
"În timp ce discutam, a apărut la televizor că Metrorex a luat amendă și stația de metrou Piața Victoriei este închisă. '<Domnule, ia veniți un pic încoace! Dvs. știți ceva de treaba asta?'> '<Păi nu, că nu am discutat...'> '<Păi, domnule, nu s-a terminat controlul'>.
Noi eram în timpul controlului, în jurul orelor 12,00, când s-a făcut anunțul la televizor. Toată lumea era bulversată. '<Ce, s-a oprit metroul?'> <Deci, dvs. ați consemnat asta acolo, că vreți să închideți stația?> Ei nu terminaseră de scris procesul verbal.
Deci, asta a fost situația. Nu am vrut să comentez. Zic: <Noi, oricum, să știți că un proces verbal din ăsta pe care îl scrieți după datele de la tv sau invers nu o să-l semnăm>. Când au auzit, nu au mai scris niciun proces verbal. Am mai stat încă vreo jumătate de oră și le-am mai explicat că verificările trebuie făcute după documentele tehnice, să vadă dacă sunt corespunzătoare sau nu. Dacă s-a întâmplat, nimeni nu a vrut. Se mai întâmplă, sunt tinerii ăștia cu telefoanele, nu sunt atenți, se împiedică și scapă piciorul acolo. Doamne ferește! Nu vrea nimeni. E evident că ne-am gândit să facem ceva.
Ei au plecat, iar a doua zi am discutat cu președintele ANPC și l-am întrebat legat de amendă. I-am zis: <Domnule, dar nu am primit nicio amendă>. <V-am lipit procesul verbal pe geam, că așa este procedura la noi la sediu>. <Domnule, noi nu suntem un magazin, un restaurant! Unde l-ați lipit, că sunt mai multe intrări în ministerul ăsta! Ce, noi ne uităm pe geamuri să vedem procese verbale?! Există registratură, puteați să îl depuneți acolo!> Când am auzit, l-am luat de acolo, l-am înregistrat la Metrorex și am plătit jumătate din minimul amenzii, adică 1.000 de lei", încheie povestea şeful Metrorex.