Transalpina este cea mai înaltă șosea din România. Drumul are 148 de kilometri şi face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii. De doi ani însă, Transalpina nu se mai deschide. Practic, drumul este într-o aşa stare de degradare încât accesul pe el ar pune în pericol viaţa conducătorilor auto.
Abia în acest an, CNADNR a reuşit să ia drumul de la Nelu Iordache, printr-o Ordonanţă Preşedinţială. Toate acestea în condiţiile în care, încă din 2014, Nelu Iordache, patronul firmei Romstrade şi mai mulţi şefi de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova au fost trimişi în judecată pentru fapte de corupţie privind lucrările de modernizare ale celor 184 de kilometri ai şoselei Transalpina.
Contractul dintre CNADNR şi Romstrade pentru reabilitarea Transalpina a fost semnat în 2009. şi mare lucru nu s-a întâmplat.
În acest moment există o comisie a DRDP Craiova şi a DRDP Cluj, comisie care evaluează starea drumului, astfel încât să se calculeze nevoia financiară pentru reparaţia acestuia.
Potrivit unor surse din Compania de Drumuri, banii necesari reparaţiei vor fi executaţi din garanţia lui Nelu Iordache, cel care avea contractul pentru reabilitarea acestei şosele.
În acest an, mai mulţi proprietari de pensiuni din Rânca au depus plângeri penale împotriva celor care se fac vinovați de închiderea Transalpinei, fiind nemulţumiţi că au înregistrat pierderi uriaşe, întrucât turiştii nu mai pot ajunge în zonă.
Şansele ca lucrările de reabilitare să fie demarate în această vară sunt relativ mici. Aşadar, încă un an de pierderi, atât pentru turişti, cât şi pentru proprietarii de pensiuni.