Preşedintele UNJR, judecătoarea Dana Gârbovan, a analizat textele biblice şi extrabiblice, constatând lipsa de corectitudine a procesului şi nedreptatea care i s-a făcut lui Iisus acum două mii de ani.
Într-o postare pe Facebook, ea afirmă că primul care a denunţat nedreptatea procesului lui Isus a fost un tâlhar. "Conform relatarilor biblice si extra-biblice, Isus a fost condamnat in baza unui proces nedrept, care a incalcat atat normele procesuale iudaice, cat si pe cele romane din timpul respectiv. Pilat, procurator roman al regiunii, a lasat poporului responsabilitatea sentintei lui Isus. Iar poporul, manipulat de preoti si carturari, a strigat ca doreste sa fie eliberat un vinovat si pedepsit un nevinovat", afirmă judecătoarea..
Dana Gârbovan aminteşte că una dintre regulile date de Dumnezeu lui Moise după plecarea din Egipt e " să nu te iei dupa cei mai multi, ca sa faci rau; si la judecata sa nu urmezi celor mai multi, ca sa te abati de la dreptate".
Ea adaugă că înţelepciunea acelor cuvinte e valabilă şi azi, deoarece pericolul judecăţilor populare e mereu prezent. "E important sa ne amintim ca judecata se face dupa lege si proceduri, nu dupa aplauzele sau strigatele multimilor", punctează preşedintele UNJR.
După ce mulţimea s-a pronunţat ca Iisus acesta sa fie rastignit pe cruce, el şi-a executat pedeapsa răstignirii pe cruce între doi tâlhari. Dana Gârbovan spune că este interesant dialogul dintre cei trei.
"Unul dintre talhari il persifleaza pe Isus si-i spune ca, daca intr-adevar are puterea care se spune ca ar avea-o, sa se mantuiasca El de pe cruce si sa-i mantuiasca si pe ei.
Celalalt talhar, insa, spune: “Nu te temi tu de Dumnezeu, că eşti în aceeaşi osândă? Şi noi pe drept, căci noi primim cele cuvenite după faptele noastre; Acesta însă n-a făcut nici un rău” (Ev. Luca cap 23).
Ca judecator, m-a surprins ca nu apostolii sau cei din familia lui Isus sunt cei care reclama nedreptatea condamnarii, ci primul care da marturie despre judecata nedreapta a lui Isus este acest talhar, condamnat pe drept, asa cum el insusi recunoaste.
Nu cei considerati drepti au fost primii care sa constate o nedreptate facuta la judecata altuia, ci a fost un raufacator cel care, avand parte de o judecata dreapta, a constatat nedreptatea facuta in judecata altuia.
Reactia acestui talhar este cu atat mai importanta, daca ne gandim ca rastignirea insemna o moarte lenta si foarte dureroasa.
In agonie si in pragul mortii fiind, acest talhar are puterea nu doar sa admita propria sa greseala si sa spuna ca pe drept sufera acea condamnare, ci si sa fie atent la suferinta celui de langa el si sa denunte, tot public, ca celuilalt i s-a facut o nedreptate.
Liderii preotilor, carturarii si intelectualii vremii, stiitorii de carte - formatorii de opinie, ca sa folosesc un termen al zilelor noastre - ar fi trebuit sa fie primii care sa vorbeasca despre acea judecata nedreapta, dar au tacut. A vorbit insa un talhar, un condamnat, un penal, al carui nume nici macar nu a ramas consemnat", conchide preşedintele UNJR.