Cine va mai ridica MAŞINILE PARCATE ILEGAL. Ce trebuie să ştie şoferii

02 Iun 2015
 Cine va mai ridica MAŞINILE PARCATE ILEGAL. Ce trebuie să ştie şoferii
Pe 25 mai 2015, Înalta Curte a luat decizia de a interzice Consiliilor Locale ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. După aflarea hotărârii, luată de cea mai înaltă instanţă , Primăria Sectorului 1 a transmis faptul că, în acest sector, nu se va mai ridica nicio maşină. În schimb, Primăria Sectorului 6 a precizat că, după publicarea în Monitorul Oficial a deciziei, se vor supune legii. Între timp, la Cluj, dar şi în alte oraşe ridicarea maşinilor continua. Odată publicată în Monitorul Oficial decizia Înaltei Curți va deveni obligatorie pentru toate instanțele.
Între timp, Guvernul va trebui să stabilească o reglementare unitară aplicabilă la nivelul întregii țări cu privire la cei care parchează ilegal mașina sau care încurcă circulația. Numai în 2014, din ridicările de maşini, la nivelul întregii ţări au fost încasate milioane de euro, principalii beneficiari fiind firmele "de casă" ale Consiliilor Locale.


DECIZIA CURŢII SUPREME NU POATE FI APLICATĂ RETROACTIV


Victor Ciorbea a precizat că decizia de ieri a Curții Supreme nu poate fi aplicată retroactiv. „Aliniatul 2 al articolului 517 precizează că decizia se pronunță numai în interesul legii și nu are efecte asupra hotărârilor judecătorești examinate. Nu e retroactivă, intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial”, a completat Avocatul Poporului. El a mai explicat că, odată cu decizia ÎCCJ, instanțele probabil că vor mai pronunța decizii care să vină în contradicție cu această hotărâre.

CE SPUNE CODUL RUTIER

Deşi decizia luată de Curtea Supremă va face dreptate miilor de şoferi romani care au  scos din buzunar câteva milioane pentru a-şi recupera maşina, au existat însă şi voci care au comentat faptul că decizia instanţei nu va face decât să-i determine pe conducatorii auto să-şi lase maşinile parcate „după ureche“, ceea ce va duce şi mai mult la blocarea traficului şi aşa sufocat de maşini. De cealaltă parte a baricadei, cei mai mulţi şoferi se plâng de faptul că, locurile de parcare rămân în continuare o mare problemă şi că, din cauza lucrărilor şi a marcajelor,  acestea s-au redus. Şi, cu toate acestea, rămâne întrebarea: cine mai are competenţa să ridice maşinile parcate ilegal şi pe  cele care încurcă „pe bune“ traficul bucureştean?

Potrivit Legislaţie Rutiere, la Art. 64, OUG 195/2002 (OUG 69/2007 - pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice din 28 iunie 2007, Monitorul Oficial 443/2007):
(1) Poliţia rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz.
(2) Contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului staţionat neregulamentar se suportă de către deţinătorul acestuia.
(3) Ridicarea vehiculelor dispusă de poliţia rutieră în condiţiile prevăzute la alin. (1) se realizează potrivit procedurii stabilite prin regulament.
Astfel, pentru staţionarea neregulamenta şoferii pot fi sancţionaţi cu 3 puncte de penalizare şi vor fi nevoiţi să scoată din buzunar o amendă de peste 400 de lei.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră