Şi asta pentru că OUG 54 defineşte vehiculul ca fiind "mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepţia celor care se deplasează pe şine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracţiune animală, pentru care nu există obligaţia legală de înmatriculare sau înregistrare".
Conform profit.ro, proprietarii căruţelor sunt obligaţi să îşi înregistreze căruţa la Primăria comunei de care aparţin şi, mai mult, plătesc şi o taxă anuală pentru aceasta. Aşadar, potrivit definiţiei din OUG, căruţele sunt înregistrate, deci nu sunt excluse din categoria "vehiculelor".
Şi asta nu e totul. La articolul 4, ordonanţa prevede că "persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România, deci şi căruţele, precum şi tramvaie au obligaţia să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule (...)". Surse din piaţă au declarat pentru Profit.ro, că această aberaţie a fost sesizată inclusiv la nivelul ASF, care nu a luat încă nicio măsură pentru corectarea acesteia.
"În privinţa informaţiei conform căreia trebuie încheiate contracte RCA şi pentru vehicule cu tracţiune animală (ex. căruţe), cel mai probabil vorbim despre o eroare materială, care urmează a fi discutată în contextul finalizării normelor de aplicare a ordonanţei de urgenţă", au precizat oficialii ASF pentru hotnews.ro.