Adică: La revedere sau Adio Londra cu Taromul!
După peste 40 de ani de la prima operare, cursa de Londra, una din cursele de tradiție a Taromului, va dispărea definitiv din programul de zbor al companiei nationale
De ce? Simplu ! Din aceleași cauze care au produs ingrozitoarele pierderi de până acum ale Taromului
Un studiu simplu și la obiect făcut pentru această rută arată cum Tarom nu a vrut să câștige 10.000 euro minim pe fiecare tronson al cursei Otopeni- Heathrow - Otopeni folosind avionul Airbus 318 cu o capacitate de 114 locuri în locul avioanelor Boeing 737 seria 800 cu o capacitate de 189 de locuri. Deoarece diferența de taxe între cele două tipuri de avion era acoperită din contravaloarea a maximum 5 bilete este evident ca cineva vrut să “îngroape” cursa spre a putea fi vândut slotul aferent ei.
Bombă! Nu un slot ci două sloturi zilnice avea Tarom la Londra
Parcurgând proiectul de buget pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor aflăm cu stupoare ca de fapt este vorba nu de un singur slot ci de o pereche ca să cităm din text!
Ori toată opinia publică a fost mințită ori cineva îi ia de prosti pe toți contribuabilii români din ai căror bani s-au cumpărat avioanele, s-au dat ajutoarele de stat, etc
De ce asta? Păi din nou simplu!
La propunerea Price Waterhouse & Cooper PWC, Tarom condusă de celebrii corporatiști puși politic și cu experiență și cunoștințe zero în aviație
a închis destinații tradiționale și aflate în zone cu mari bazine populate de emigrația română cum ar Barcelona, Valencia, Viena. Munchen. Iar acum și Londra unde se află peste 18% din emigrația românească!
În schimb Tarom ține cele 4 rable de Airbus 318, din care zboară doar una și din când în când și o a doua, ca și gaj la Bancă Transilvana pentru plata ajutorului de stat dat în pandemie pentru asigurarea cash flow-ului!
Cireașa de pe tort este data de cumpărarea a 4 avioane Boeing 737 MAX care sunt rentabile la cursele de peste 2 ore și jumătate minim adică în speță cursa de Londra ce tocmai se închide acum și se vind si sloturile aferente! Și cum alți “gânditori” au decis cumpărarea de avioane ATR 72-600 care au medie incredibil de mare de defecte, din 6 zboară în medie 4,5-4 lunar, pasagerii cursei de Baia Mare vor putea fi duși cu un avion MAX de 200 și de locuri minim! Poate ca având avioane MAX și în lipsa ATR-urilor aceeași “gânditori” vor redeschide cursele de Sibiu, Târgul Mureș, Tulcea și Constanța a căror medie de pasageri era de la 1 la 20 per tronson!
Vânzarea acestor slot-uri pe Londra a scos la iveală și faptul ca Tarom, în baza “genialului și inegalabilului” plan de restructurare făcut de PWC a cedat GRATUIT sloturile de pe aeroporturile din Viena, Barcelona, Valencia, Munchen
De-altfel fostul comisar european pentru transporturi, Adina Vălean, declarase după aceste mărețe fapte de glorie ale conducerilor Tarom puse politic și cu japca în funcție, ca Tarom nu era obligată să aplice toate propunerile făcute de către PWC!
De aici se naște în mod evident următoarea întrebare:
Oare toți cei care s-au perindat la conducerea Tarom au fost prosti sau au făcut pe prostii neobservând ca nu este un singur slot pe Londra ci două? Pentru ca a da vina din nou pe servicii nu mai merge iar cineva trebuie să încaseze comisioanele acum în prag de alegeri când trebuiesc tipărite cărți pe care nu le va citi nimeni și care costă cat un spital, o școală, o grădiniță sau un bazin de înot acoperit pentru David Popovici și cei ca el!
Autor Săndel Panaite