Contra ţânţarilor: Ulei esenţial de citronela, muşeţel, levănţică, rozmarin, valeriană

09 Aug 2016 | scris de Magda Marincovici
Contra ţânţarilor: Ulei esenţial de citronela, muşeţel, levănţică, rozmarin, valeriană

Ulei esenţial de citronela. Uleiul de citronella este eficient pentru îndepărtarea insectelor, ţânţarilor, moliilor şi muştelor, a  puriciilor şi păduchilor. Poate fi folosit sub formă de ulei esenţial, ca repelent (citronela de Java sau citronela de Ceylan), fie pulverizat în dormitor sau pe acele zone ale pielii ce trebuie protejate.
Pentru aceasta veţi pune cinci picături într-un mic recipient cu apă. Pentru aplicaţii locale, diluaţi 2-3 picături de ulei esenţial în ulei de migdale dulci. De reţinut că, în cazul copiilor, este necesar să consultaţi medicul sau farmacistul. Aceeaşi recomandare este valabilă în cazul femeilor însărcinate şi care alăptează.
Efectele pot dura circa 8-10 ore.

Ulei esenţial de muşeţel. Eficient în lupta cu ţânţarii este şi uleiul esenţial de muşeţel sau de rozmarin. Este suficientă o picătură, direct pe limbă, pe la orele 18:00 şi o a doua picătură înainte de culcare. Repetaţi acest ritual timp de trei săptămâni.
O altă soluţie: înainte de a merge la culcare, puneţi două picături din amestecul format din ulei de muşeţel şi de rozmarin în palmă şi inhalaţi. De asemenea, puteţi aplica câteva picături în zona plexului solar, pe gât şi de-a lungul coloanei vertebrale.

Duşul cu apă rece-călduţă pentru eliminarea transpiraţiei. Pentru a adormi şi a face faţă ţânţarilor, se recomandă un duş cu apă rece-călduţă înainte. Acesta va permite eliminarea transpiraţiei, care este mai abundentă în serile caniculare. Avantajele duşului cu apă rece-călduţă sunt multiple: răcoreşte corpul, elimină transpiraţia şi mirosurile, făcând pielea mai puţin atractivă pentru ţânţari. Se ştie că ţânţarii sunt atraşi de mirosurile specifice transpiraţiei.

Uleiul esenţial de levănţică. Este un calmant pentru inimă, scade tensiunea arterială , fiind recomandat persoanelor suferinde de hipertensiune uşoară până la 180 mmHg. În caz de agitaţie, de uşoară nervozitate, puneţi 3-5 picături de ulei esenţial de levănţică în palma-căuş, la încheietura mâinii şi pe gât. Veţi avea o respiraţie uşoară şi un somn liniştit. Uleiul esenţial poate fi pulverizat seara, înainte de culcare; poate fi aplicat: două picături de ulei de levănţică dizolvate în 20 de picături de ulei de migdale dulci, masaţi de-a lungul coloanei vertebrale, plexul solar. Trebuie reţinut că aceste soluţii sunt contraindicate femeilor însărcinate în primele trei luni de sarcină şi celor care alăptează. În privinţa copiilor, este necesar avizul medicului.

Ceaiul de valeriană. Iarba pisicii sau valeriana este o excelentă soluţie pentru un somn liniştit. Valeriana este indicată persoanelor care adorm greu, prezintă semne de anxietate, cum sunt atac de panică, palpitaţii, transpiraţii. Lăsaţi la infuzat 15 minute o lingură de rizom de valeriană într-o cană cu apă fierbinte. Strecuraţi şi beţi infuzia la orele 17:00 şi 20:00. De asemenea, puteţi lua capsule de valeriană înainte de cină şi de a merge la culcare.

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Sanatate

Ultima oră