În cadrul parteneriatului cu Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), compania globală specializată în software, tehnologie și inovație extinde pro bono aplicația de raportare a procedurilor destinată celor aproximativ 750 de medici specialiști (dintre care 250 medici rezidenți) care lucrează în unitățile de primiri urgențe (UPU), prin crearea unei aplicații mobile conectată la aceeași bază de date.
Tinerii medici, la finalul rezidențiatului, trebuie să facă dovada realizării procedurilor medicale aferente specialității pe care și-au ales-o. Recurgând la sistemul existent, un medic rezident petrece aproape două minute pentru a raporta cinci proceduri standard impuse, de pildă, de un caz precum este un stop cardio-respirator.
“Noua aplicaţie mobilă vine în ajutorul a 500 de medici, simplificându-le activitatea şi eficientizând-o, dar acţionează şi în sprijinul pacienţilor, căci doctorii au la dispoziţie mai mult timp pentru a-i trata. În consecinţă, aplicația mobilă de raportare și validare se aliniază cu angajamentul DSU de a veni mai aproape de nevoile medicilor și ale pacienților, iar parteneriatul cu QUALITANCE este încă un pas în această direcţie corectă”, afirmă dr. Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne.
Aplicația va permite medicului rezident să efectueze aceeași raportare în 40 de secunde, prin simplificarea procesului și a experienței pentru utilizator. Luând în calcul că un medic rezident de la UPU se confruntă zilnic, în medie, cu 20 de urgenţe, aplicația mobilă de raportare și validare îi pune la dispoziţie 30 de minute în plus pentru a trata pacienţii în fiecare zi, ceea ce înseamnă aproximativ 15.000 de minute zilnic pentru toate UPU-urile la nivel naţional. Aplicația eficientizează procesul de raportare și optimizează acțiunile utilizatorilor, având în total aproximativ două milioane de români – doctori și pacienți – drept beneficiari.