"Perspectiva înfrângerii PNL la alegerile parlamentare din toamnă, care se conturează din ce în ce mai clar în urma eșecului înregistrat de acest partid la alegerile locale, a pus o serie de forțe oculte în stare de alertă maximă. Cu evidența faptului că PNL are cea mai slabă conducere din istoria sa, președintele României, „guvernul său” și laboratoarele oculte, în care se ticluiesc aranjamente de menținere la putere cu orice preț, au renunțat la aparențe și au preluat nemijlocit inițiativa pe baza unui plan de forță. Acest plan vizează impunerea unui viitor Cabinet din care PNL nu trebuie să lipsească, indiferent de rezultatul alegerilor, așa încât paradigma „guvernul meu” să funcționeze în continuare. Nu vrea Dragnea guvern de uniune națională ? Nu-i nimic. Pentru ce avem Justiție independentă ? Nu vrea Tăriceanu guvern de uniune națională ? Nu-i nimic. Pentru ce avem DNA ? Și, în general, ni se opune cineva ? Nu-i nimic. „Nu există om nevinovat, ci persoane de care nu ne-am ocupat suficient”.
Această lozincă stalinistă își regăsește strălucirea de altădată în planul amintit, sub directa îngrijire a „guvernului meu”. Doamna ministru a Justiției vrea să inventarieze arhiva SIPA, după care și-a propus s-o distrugă. Dacă tot o distruge, inventarierea pare inutilă, dar totuși nu este. Arhiva SIPA conține informații cu potențial compromițător la adresa unor magistrați, iar aceștia ar putea colabora cu mai mult entuziasm în diverse procese politice așteptate înainte de alegeri.
Tot „guvernul meu” a scos acum câteva zile din lada de gunoi a istoriei practica fostei Securități, care avea în fiecare întreprindere socialistă câte un CI-ist, ofițer de contrainformații. Acum, n-o să mai avem ofițeri de securitate, ci mini-DNA în fiecare minister pentru încurajarea delațiunii oficiale în favoarea descurajării oricărei activități ministeriale.
Trebuie subliniat că întărirea instituțiilor de forță în pregătirea alegerilor este marele succes al „guvernului meu”, dar nu și singura preocupare cu care se mândrește. În ciuda faptului că are un mandat limitat în timp și este tolerat doar din considerente de stabilitate, actualul „guvern al meu” construiește mărețe planuri inutile pe termen mediu și lung, în schimb neglijează o parte din atribuțiile sale, fapt care trage economia înapoi.
Inaugurarea oficială a planului de forță a început luni, 4 iulie, când liderii partidelor parlamentare au fost invitați la Cotroceni pentru consultări pe teme de politică externă, care s-au dovedit a fi în realitate pretextul în spatele căruia președintele Iohannis a propus ca, după alegeri, România să fie condusă de un guvern de uniune națională constituit din PSD și PNL, pe baza unui nou proiect de țară adoptat la Cotroceni sub înaltul său patronaj. Disperarea produsă de perspectiva pierderii alegerilor este atât de mare, încât domnul președinte a ajuns la paradoxul negării propriilor teze, a întregii sale activități de la preluarea mandatului. Spusele domnului Iohannis: „Este nevoie de un nou proiect de ţară, un proiect pentru România...”, nasc o întrebare legitimă și logică. Dar cu programul „România lucrului bine făcut”, cu care v-ați prezentat la alegerile prezidențiale, ce s-a întâmplat? A fost finalizat? Dacă răspunsul este „DA”, îl asigurăm pe domnul președinte că acest răspuns este departe de adevăr. Sau poate că domnul președinte a decis să recunoască sincer că programul „România lucrului bine făcut” și ce a urmat a fost doar o butaforie electorală care i-a păcălit pe mulți.
De o bună bucată de vreme, ALDE și eu personal suntem demonizați la comandă de divizia de presă controlată de Președinție și binom pentru alianța politico-electorală cu PSD. Am răspuns de fiecare dată că această alianță este perfect legitimată de votul dat USL-ului de o majoritate covârșitoare în 2012 și de bunele rezultate ale guvernării în comun. Ceea ce nu se poate spune despre conducerea vechiului PNL care și-a trădat electoratul, când s-a unit cu PDL. Oamenii lui Băsescu din PMP și cei din camuflați în PNL s-au divizat din cauza Elenei Udrea și nu datorită unor viziuni politice diferite, iar filozofia lor politică a devenit predominantă în noul PNL. Iată că, după lansarea ideii de guvern de uniune națională, apropierea PNL de PSD nu mai e atât de criticabilă în relatările diviziei de presă, ba e chiar de dorit. Sunt sigur că nu acesta e „noul mod de a face politică” așteptat de cetățeni și promis de domnul Iohannis.
Finalizarea sub patronajul Președinției a unui program de țară pe termen mediu care să beneficieze de suportul politic de principiu al tuturor forțelor politice este o inițiativă care, teoretic, merită toată atenția și sprijinul. Practic, un astfel de proiect nu poate fi dus la bun sfârșit, mai ales într-un an electoral, când competiția dintre partide se bazează pe programe politice diverse. Cu siguranță, acest aspect este cunoscut de domnul președinte, dar propusul proiect de țară este unicul pretext pe care se sprijină ideea unui guvern de uniune națională format de PSD și PNL.
Am ținut să aduc în atenția opiniei publice modul în care sunt percepute toate acestea de către ALDE și țin totodată să reiterez consecvența direcției politice a partidului nostru. Am avut și continuăm să avem o bună colaborare cu PSD în teritoriu, cu grupurile sale parlamentare și cu conducerea sa legitimă. Colaborarea noastră în timp, sinceră și loială a întărit încrederea și respectul reciproc până la nivel personal, cu ecouri pozitive în interiorul partidelor noastre și la marea masă a electoratului. Aceasta nu a însemnat și nu va însemna că am putea abandona vreodată doctrina și identitatea noastră liberală, realitate care ne confirmă ca fiind singurul partid reprezentând electoratul liberal în Parlamentul României", a declarat Călin Popescu-Tăriceanu.