Pop-Operă. Un concept pe care trupa Distinto l-a adus și l-a... scuze... implementat în România într-un moment în care lumea bună a show-biz-ului trăgea tare de siliconate și nu credea că se poate mînca o pîine din pop-operă.
Dar Octavian Dobrota si colegii sai din trupa Distinto au fost mai nebuni ca ei și au insistat. Nota Bene: el se gîndește la manevra asta nu doar în perioada de glorie a pițipoancelor de succes, ci (sau, poate, mai ales!) în era de aur a manelelor!
Pop-Opera. Dăm ce se cere sau ridicăm și noi nivelul?
Cît de nebun să fii să te pui cu o țară de maneliști? Bine, ok, nu săriți, nu sîntem toți maneliști, ok...
Vă mai amintiți, probabil, perioada 2005-2008, în care manelismul ajunsese, ca anvergură, la stadiul de politică de stat.
Am avut atunci niște revelații incredibile. Oameni pe care nu i-aș fi bănuit evăr și care, în crize de sinceritate, admiteau că mai ascultă și manele.
„Recunoaște că-ți place și ție o manea la o petrecere!”, se făceau asiduu înspre mine dar eu nu. Eu nu. Căci eu nu. Eu nu și nu. Și știu că nici tu, cititorule. Nici tu.
„Il Divo” de Romania vs. pițipoance
Deci într-o perioadă manelistică și de maximă pițipongeală, într-o perioadă în care nimeni nu se risca să propună publicului un alt fel de muzică, Octavian Dobrotă împreună cu Marius Olteanu și Mihai Radu își fac trupă de pop-opera, propunînd altceva. ALTCEVA.
Cei trei colegi de Conservator dau lovitura din prima, cu Medley Opera, un colaj din arii de operă care s-au dus drept la țintă.
https://www.youtube.com/watch?v=JvFcIod9xFQ
E vechea dilemă a cererii și a ofertei în show-biz și nu numai: dăm ce se cere sau ridicăm și noi nivelul?
Iată că Octavian Dobrotă n-a dat ce s-a cerut și bine a făcut. E unul dintre puținele exemple care mi-au confirmat că întotdeauna, dar absolut întotdeauna, visul tău devine realitate atunci cînd crezi cu adevărat în el.
Pop-Opera în România au născut-o, carevasăzică, niște băieți talentați, care visau la asta încă de pe băncile Conservatorului.
După Medley Opera urmează festivaluri și concursuri (Mamaia, Callatis, Romanian Music Awards sau Romanian Top Hits) unde cei trei au făcut superfigură! De asemenea, tot ei sînt cei care au cîștigat preferințele publicului alaturi de soprana Ianna Novac la televotingul pentru Eurovision din 2010, cu piesa „Open your eyes”.
Nu audiență cu orice preț
Conceptul de pop-operă nu este, cum am fi tentați să credem, un fusion între muzica pop și muzica de operă. Muzica de operă e, în sine, melodioasă.
Ea nu are nevoie de alte melodii cu care să fuzioneze ca să devină mai ușor accesibilă unui public, să zicem, fără fasoane elitiste. Elitistă, dar în nici un caz exclusivistă.
„Se poate vorbi de un gen în sine”, spune Octavian Dobrotă, care accentuează că, la ora asta, e cel mai în vogă gen muzical din Europa.
Trupa Distinto a fost singura trupă pe care Julio Iglesias a fost de acord să-i cînte în deschiderea concertelor lui. El, care niciodată, evăr, n-a vrut să lase pe nimeni!
Octavian Dobrota are un stil destins.
Nu ține la audiență cu orice preț și nu face concesii de imagine ca să-și crească notorietatea.
Mi-a povestit despre multe mizerii care i s-au propus și pe care le-a refuzat tocmai pentru că nu ține la această dimensiune de masificare a muzicii.
El spune: „Publicul nu trebuie convins să vină, el trebuie să facă un minim efort”.
În fond, omul nostru are dreptate. Nu audiență cu orice preț, nu zgomot, doar muzică.
https://www.youtube.com/watch?v=TGgnMuGWtfA&app=desktop