Nu, sexul şi violenţa nu ajută la creşterea vânzărilor unui produs

22 Aug 2015
Nu, sexul şi violenţa nu ajută la creşterea vânzărilor unui produs
Un studiu american, care a implicat 8.500 de persoane, scoate la iveală faptul că publicitatea care utilizeză violenţă sau are caracter sexual nu ajută, în final, la sporirea vânzărilor unui produs. Ba din contră, chiar.

Ideea de la care au pornit doi cercetători americani de la Universitatea din Ohio, a fost aceea de a vedea dacă acele campanii publicitare îndrăzneţe, chiar provocatoare, pe bază de sex sau violenţă, sunt chiar eficiente, scrie bfmtv.fr.

Pentru a-şi realiza analiza, cercetătorii Robert B. Lull şi Brad J. Bushman au pornit de la ipoteza că, dacă un afiş publicitar care conţine sex sau violenţă atrage în mod sigur atenţia, nu înseamnă neapărat că şi ajută la vânzarea unui produs sau scoaterea în evidenţă a unei mărci.

Pentru a-şi verifica teoria, au realizat 53 de teste care au inclus 8.489 participanţi.

În general, conținuturile violente sau cu încărcătură sexuală au un impact negativ sau sunt total lipsite de impact, potrivit concluziilor studiului.

"Violența și sexul nu ajută și uneori chiar dăunează publicității", asigură studiul. În concluziile publicate de American psychological association, se arată că acest gen de comunicare funcţionează mai puţin bine decât publicitatea clasică.

Conținutul sexual a afectat negativ memorarea produsului, în timp ce atitudinea față de marcă a fost negativă la reclamele cu conținut violent, față de un conținut clasificat drept neutru, conchide studiul. (M.C)

Alte stiri din Mass Media

Ultima oră