Islandezii şi-au consumat în felul lor bucuria după ce echipa naţională a câştigat cu 2-1 la împotriva Angliei în Campionatul European de Fotbal de anul trecut. La nouă luni după celebra victorie, în Islanda a avut loc o explozie a natalităţii, considerată o reacţie amoroasă la succesul din iunie 2016, relatează metro.co.uk
Naşterile în spitalele islandeze au bătut recordul weekendul trecut, graţie victoriei naţionalei la Euro 2016. Cazul nu este însă singular. De-a lungul istoriei, s-au înregistrat frecvent explozii ale natalităţii după anumite evenimente fericite. Pare, că într-adevăr, emoţiile puternice aruncă unele naţiuni direct în aşternuturi.
Islanda nu este prima naţiune care clocoteşte de pasiuni după o victorie la fotbal. În mai 2009, când FC Barcelona a învins Chelsea în semifinalele Champions League cu un gol marcat în ultimul moment de Andres Iniesta, a fost multă agitaţie în.... dormitoare.
Nouă luni mai târziu, rata natalităţii era cu 16% mai mare decât norma în februarie pentru regiunea catalană. Aşa că noua generaţie de copii a fost numită “Generaţia Iniesta”.
Politicienii germani au tot încercat să găsească o modalitate de a stimula creşterea natalităţii aflată în scădere, iar în 2007 şi-au dat seama cum pot face acest lucru. Să găzduiască o ediţie a Cupei Mondiale de fotbal!
Ediţia din 2006, nouă luni mai târziu, a avut ca rezultat o creştere a natalităţii, cu 30% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului anterior. Iar echipa Germaniei nici măcar nu a câştigat, plasându-se pe locul al treilea, dar cu toate acestea bebeluşii au fost numiţi “Generaţia Klinsi”, după numele antrenorului naţionalei germane, Jürgen Klinsmann.
Nimic nu poate stârni pasiunea unui naţii decât câştigarea unui război şi cea mai cunoscută explozie de natalitate este cea de după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial.
Când pacea a sosit în sfârşit în 1945, oamenii din întreaga lume nu au ratat şansa de a începe relaţii noi, amânate din cauza războiului, sau pur şi simplu să înceapă o viaţă nouă. Rezultatul a fost creştere a naşterilor în anii postbelici, ducând la explozii ale natalităţii.
În Marea Britanie, numărul anual al naşterilor a ajuns la aproape 900.000 la sfârşitul anilor '40, mult mai mare decât înainte. În America, numărul copiilor născuţi între 1946 şi 1964 a fost de aproximativ 75 milioane.
Câteodată, o mâncare bună e tot ce trebuie pentru a creşte libidoul unei naţiuni. Cercetătorii de la Universitatea Washington au descoperit că americanii din sud-vest au avut parte de cea mai ridicată rată a natalităţii din istorie între anii 1100 BC and 500 AD, datorită progresului în cultura porumbului. Din nefericire, acesta a fost nesustenabil şi numărulamericanilor din zonă s-a prăbuşit efectiv în jurul anului 1300, regiunea fiind aproape depopulată.
La nouă luni după uraganul Sandy, care a lovit New York-ul în Octombrie 2012, două spitale din New Jersey au înregistrat o creştere a naşterilor cu 34%, respectiv 20%. Statisticile arată că dezastrele naturale pot duce la o explozie a naşterilor, fiind o manifestare a instinctului de conservare a speciei.
Vara lui 2007 a adus cu sine unele dintre cele mai grave inundaţii din Marea Britanie. La 20 iulie, în Gloucestershire, în numai 14 ore, a plouat cât pentru două luni. 5.000 de locuinţe şi sedii de birouri au fost inundate, iar 48.000 de gospodării au rămas fără electricitate zile întregi.
Dar nu a fost totul chiar atât de rău. Cei care încă mai aveau dormitoare şi paturi, le-au folosit cu entuziasm. Nouă luni mai târziu, rata natalităţii în regiune a crescut la 6.730 de la 5.946 în 2005, iar acum cuplurile se amuză pe seama "bebeluşilor inundaţiilor”.
Când guvernul federal al SUA a fost nevoit "să se închidă" în octombrie 2013, pe fondul crizei financiare, 800.000 de angajaţi federali au fost trimişi acasă pe termen nelimitat sau în concediu fără plată. Nouă luni mai târziu, statisticile au arătat o creştere a natalităţii în spitalele din Washington, DC, graţie timpului liber folosit cu folos de angajaţi.
Vara trecută, la nouă luni după lansarea thriller-ului erotic "Fifty Shades of Grey", s-au înregistrat creşteri bruşte ale vânzărilor de articole pentru nou-născuţi, pachetele de scutece dispăreau cu repeziciune de pe rafturi, înregistrându-se un volum de vânzări cu 20% mai mare decât de obicei. De asemenea, vânzările de haine pentru gravide au crescut cu 170% la 5 luni după lansarea filmului în februarie, iar între aprilie şi iulie, vânzările la blugii pentru gravide a fost mai mult decât duble, comparativ cu 2014.
Teama faţă de îmbătrânirea populaţiei a dus la reclame TV bizare în Danemarca, îndemnând oamenii să facă copii. Prin îndemnul “Fă-o pentru mama!”, ideea era de a oferi posibilitatea oamenilor în vârstă să aibă nepoţi. Şi a mers, în vara lui 2016 născându-se cu 1200 mai mulţi copii.
Sursa foto: metro.co.uk