Firmele și instituțiile publice cu cel puțin 50 de angajați vor fi obligate să aibă un departament special care va gestiona plângerile salariaților. Decizia a fost luată luni de Consiliului Uniunii Europene.
Ea obligă firmele respective să organizeze astfel de departamente, unde angajații pot raporta neregulile interne, scrie digi24.ro.
E o reglementare clară a avertizorilor de integritate, așa cum este denumirea oficială. Sunt acei angajați care trag, de fapt, semanlul de alarmă asurpa unor practici incorecte.
Companiile sunt obligate să le protejeze identitatea acelor salariați și să se asigure că nu vor suferi consecințe. Directiva a fost propusă de Comisia Europeană după scandaluri că Dieselgate și Cambridge Analytica, pornite de la plângeri făcute de cineva din interiorul companiilor.
E o directivă relevantă pentru România, poate aduce modificări, dar poate schimba și jocul la întreprinderile de stat. Noul act legislativ se va aplica tuturor instituțiilor administrației de stat și regionale cu peste 10.000 de locuitori. De la minister până la orice primărie.
Dacă se va crea cadrul de protecție a angajaților de eventuale abuzuri, pot prinde curaj și să vorbească despre ce se întâmplă în astfel de instituții.