Patru din zece angajați au accesat accidental informații despre salariile colegilor. Bârfele devin inevitabile

26 Iun 2019 | scris de I.D.
Patru din zece angajați au accesat accidental informații despre salariile colegilor. Bârfele devin inevitabile

Bârfa la locul de muncă devine inevitabilă, fie și numai dacă luăm în calcul un motiv care nu prea este luat în calcul de angajatori. Pur și simplu, de la salariu. Și doar pentru că tehnologia pune pe tavă informații confidențiale.

Peste o treime (37%) dintre angajaţii unei companii au recunoscut că au accesat accidental informaţii confidenţiale despre colegii lor referitor la salarii sau bonusuri, arată un studiu dat publicităţii de Kaspersky Lab.

Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securităţii cibernetice, prezentă pe piaţă de peste 21 de ani. Compania protejează peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum şi 270.000 de companii client. 

”E o vorbă care zice că informația înseamnă bani. Uneori, chiar este cazul literalmente. Atunci când, de exemplu, îți pică sub nas o foaie pe care sunt notate salariile colegilor de la muncă”, scriu cei de la Kaspersky Lab, introducând, pe un ton mai glumeț, datele rezultate din acest studiu.

"Detaliile despre salarizare sunt doar un exemplu de date personale sensibile aflate astăzi pe serverele companiilor. Dacă ajung în public din cauza lipsei de securitate şi de restricţionare a accesului, acest lucru nu numai că poate să submineze spiritul de echipă, ci şi să ducă la consecinţe mai drastice, cum ar fi posibile atacuri cibernetice, amenzi din partea autorităţilor de reglementare pentru nerespectarea protecţiei datelor şi procese din partea angajaţilor afectaţi", sunt de părere experţii.

Potrivit cercetării, mai puţin de jumătate (43%) dintre angajaţi verifică periodic şi modifică drepturile de acces pentru documentele partajate sau serviciile de colaborare pe care le folosesc.

Specialiştii consideră că, ori de câte ori cineva părăseşte compania sau trece într-un alt departament din cadrul aceleiaşi companii, este esenţial să le fie anulat imediat accesul, în caz contrar, se creează riscuri pentru organizaţie şi pentru angajaţi.

"Aceasta face parte dintr-o problemă mai mare, denumită "dezordine digitală", ce reprezintă proliferarea necontrolată şi partajarea fişierelor de lucru şi a documentelor care sunt păstrate fără măsurile de precauţie necesare. Lipsa procedurilor şi a politicilor pentru a reglementa ordinea digitală ar putea duce la o disipare a responsabilităţii şi la o indiferenţă generală în rândul angajaţilor cu privire la fluxul de documente - în interiorul şi în afara companiei", se arată în raport.Conform datelor, doar 29% dintre angajaţi ştiu exact ce este stocat în fiecare document partajat sau în serviciile de colaborare pe care le accesează la serviciu.

 

Alte stiri din It

Ultima oră