Gigantul Apple a lansat miercuri un nou model de iPhone la un preț mult mai accesibil ținând cont de criza economică instalată în urma pandemiei de coronavirus. Prețul unui model este de 399 dolari, mult mai accesibil comparativ cu celelalte modele lansate până acum de iPhone, precizează Reuters.
Comenzile pot fi transmise de vineri, 17 aprilie, iar livrarea produselor va începe pe 24 aprilie.
Modelul iPhone SE are un preț mai mic și decât cel mai ieftin model scos vreodată de compania Apple, iPhone 8. Diferența este de 50 dolari, dar aceasta nu a împiedicat producătorul să-și mențină standardele.
Noul SE are un ecran de 4,7 inchi, procesorul este identic cu cel folosit pentru iPhone 11 PRO, iar sistemul de recunoaștere pe baza amprentei este funcțional. Modelului nu permite recunoașterea facială și nici posibilitatea de a fi conectat la 5G, noua tehnologie folosită de giganții în telecomunicații, dar au menținut capacitatea de fi încărcat wireless și camera foto a înglobat ultimele tehnologii.
Dacă până la declanșarea pandemiei, Apple lansa noile generații prin intermediul unor ceremonii fastuoase cu sute de spectatori, în plină criză, lansarea a fost transmisă strict în mediul online deoarece în California, statul unde compania are sediul central, au fost interzise adunările cu mai mulți oameni în lupta de a încetinii răspândirea virusului.
Reprezentanții Apple au observat o creștere semnificativă a vânzărilor pentru modele mai vechi și mult mai accesibile comparativ cu vânzarea ultimului model, iPhone 11 Pro care are un preț de 999 dolari, punând această schimbare a cererii pe baza veniturilor în scădere și a nevoii oamenilor de a-și proteja economiile.
Compania s-a reorientat rapid și a venit în ajutorul clienților cu un model nou, bazat pe ultima tehnologie, dar la o dimensiune mai mică, fiind foarte asemănător cu iPhone 8 și la un preț mai mic.
Modelul SE folosește aceleași materiale, aluminiu și sticlă, și se comercializează în 3 culori: alb, negru și roșu.
Apple se luptă să introducă un model cât mai accesibil pe piețele mondiale, mai ales în China unde deține 17% din vânzări și se luptă cu modelele lansate de producătorii locali, Xiaomi ce a oferit clienților ultima generație de telefoane ce include tehnologia 5G la 425 de dolari.
Compania americană a investit sume considerabile în platforme TV, de screaming online și pe zona de muzică prin dezvoltarea unor aplicații individuale Apple Music și iCloud, pe măsură ce vânzările produselor consacrate (telefoane, laptp-uri, iPad-uri) fluctuau destul de mult.
Deținătorii noului iPhone SE vor beneficia de toate aceste aplicații gratuit pe o perioadă de 1 an.