În Spania, cozile lungi la stațiile de încărcare pentru mașini electrice în weekendul de Paște au arătat ce se poate aștepta de la un viitor plin de mașini electrice, scrie European Conservative.
Weekend-ul de Paște este un moment de vârf de călătorie în Spania, cu hoteluri de plajă complet rezervate și case la tară unde se refugiază locuitorii din orase în timpul verii. El Debate relatează că anul acesta s-au înregistrat cozi uriașe la principalele stații de încărcare pentru vehicule electrice (EV) din țară. A aștepta la coadă până la două ore doar pentru a încarca vehiculele electrice a fost doar preludiul pentru faptul ca au petrecut și mai mult timp încărcându-le.
Deși acoperirea ziarelor este anecdotică, ea dezvăluie slăbiciuni cheie în infrastructura vehiculelor electrice și probleme care ar putea deveni rapid mai frecvente.
În prezent, Spania are doar 200.000 de mașini total electrice pe drumuri — majoritatea Tesla — într-o țară cu aproximativ 25 de milioane de mașini înmatriculate. În mod normal, șoferii de vehicule electrice nu au mai multe probleme decât șoferii de mașini pe benzină la realimentare. Pur și simplu trag într-o stație de încărcare și se pot conecta imediat la un încărcător. Dar problemele apar în anumite condiții.
Weekendul trecut, vremea a fost nevaforabila călătorilor cu vehicule electrice, combinată cu volumul mare de mașini – inclusiv vehicule electrice – pe drum. Temperaturile au scăzut în toate părțile țării, în unele locuri până la o singură cifră, iar ploaia i-a însoțit pe turiști pentru o Săptămâna Mare umedă și rece, care a continuat până în primele zile ale săptămânii următoare.
Potrivit El Debate, în astfel de condiții meteorologice, mașinile electrice își pierd aproximativ 20% din autonomie în comparație cu vremea frumoasă de primăvară. Folosirea încălzitoarelor auto poate descărca și mai mult bateria cu încă 15% . Vremea mai rece face ca bateriile EV să aiba nevoie de mult mai mult pentru încărcare. Timpii medii de încărcare de 15 până la 20 de minute se transformă în curând într-o așteptare de până la 50 de minute.
Cozile lungi au fost văzute în principal la stațiile de încărcare Tesla de-a lungul A-1, autostrada principală de la Madrid la Valencia de pe coasta Mediteranei și A-6, coridorul principal dintre Madrid și partea de nord a țării.
Această situație, notează El Debate, se datorează în primul rând reprezentării ridicate a Tesla pe piața mașinilor electrice. Cu toate acestea, ziarul notează că șoferii Tesla nu au fost singurii șoferi de EV afectați și că există mii de stații de încărcare care sunt construite, dar nu sunt utilizate de-a lungul autostrăzilor din Spania, din cauza lipsei de licențe care să le facă operaționale.
În parte, argumentul pentru o viitoare piață a mașinilor electrice se bazează pe utilizarea energiei regenerabile în locul combustibililor fosili. Weekendul de Paște din Spania arată capacitatea vehiculelor electrice de a pierde o resursă finită reală - timpul oamenilor.