Cursa MH132 a decolat de pe aeroportul din Auckland spre Kuala Lumpur şi a luat-o prin sud, spre Melbourne. Pilotul a fost curios să afle de ce avionul care plecase vineri, la ora 2.23 am, nu a mers pe o rută directă spre capitala Malaeziei. El i-a contactat pe controlorii de trafic de la aeroportul Auckland să-i întrebe de ce.
Pasagerii nu au ştiut ce se întâmplă când pilotul a decis să schimbe direcţia avionului deasupra Mării Tasmaniei şi să o ia către nord-vest. Airways, furnizorul de servicii privind traficul aerian în regiune, a declarat că anchetează incidentul, dar vor să asigure publicul că aparent, nu au fost probleme de siguranţă.
Un purtător de cuvânt al organismului care gestionează controlul traficul aerian în Noua Zeelandă şi Pacificul de Sud a declarat că o echipă internă investighează cazul.
"Planul de zbor depus la noi arată că destinaţia era Kuala Lumpur, dar pe un traseu diferit decât se aştepta pilotul", a mai spus acesta. Airways a anunţa că va colabora îndeaproape cu compania aeriană pentru a vedea ce anume a determinat această confuzie. Compania aeriană nu a răspuns însă solicitărilor presei.
Conform lui Peter Clark, expert în aviaţie din Noua Zeelandă, avioanele pot zbura prin sudul Australiei pentru a evita vremea vrea şi turbulenţele. "Probabil, pilotul nu obişnuia să zboare prin sud. Pilotul a făcut o treabă bună când a semnalat acest lucru, în loc să zboare orbeşte şi să sfârşească în Pacificul de Sud", a mai spus Clark.
The Telegraph reaminteşte că 600 de persoane au murit în două accidente separate, în care au fost implicate două avioane ale Malaysia Airlines. În luna martie, zborul MH370 între Kuala Lumpur şi Beijing a dispărut, iar în luna iulie zborul MH17 a fost doborât în Ucraina de o rachetă rusească.