UE plănuiește restricții drastice pentru șoferi, mai ales pentru începători și vârstnici

20 Sep 2023
UE plănuiește restricții drastice pentru șoferi, mai ales pentru începători și vârstnici

UE discută în prezent un nou cod de reglementare care ar putea afecta milioane de șoferi. Un prim proiect de lege prevede restricții semnificative, în special pentru șoferii începători și vârstnici: limită de viteza, interdicție de a conduce noaptea, vizite medicale obligatorii, standardizare la nivelul UE a amenzilor, după cum relatează Bild

Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European a discutat marți un amendament la legea circulației rutiere care ar putea avea impacturi și costuri semnificative pentru mulți șoferi. Este o revizuire a vechii directive privind permisul de conducere 2006/126/CE, care a fost adoptată în decembrie 2006. Încă nu este clar când va intra în vigoare noua directivă.

Limită de viteză de 90 km/h pentru șoferii începători și noi limite de greutate

Proiectul nu a fost încă finalizat, dar dacă directiva UE va fi adoptată cu modificările propuse, statele membre vor fi obligate de aceasta și trebuie să implementeze regulamentele.

UE speră că modificările vor reduce numărul de accidente ca parte a „Vision Zero”, care își propune să reducă numărul deceselor rutiere la zero până în 2050. Vârstnicii ar putea fi supuși unor examinări medicale obligatorii.

Președintele comisiei și politicianul francez verde Karima Delli, au propus următoarele puncte cheie în proiectul actual:

Limite de viteză eșalonate pe grupe de vârstă. Ar exista o limită de viteză de 90 km/h pentru șoferii începători. Acest lucru ar face practic imposibil pentru șoferii începători să depășească pe autostrăzi. În plus, permisul de conducere de probă ar necesita un nou test de conducere după perioada de probă.

Ar putea exista posibilitatea interdicției de a conduce noaptea pentru șoferii începători . Proiectul prevede: „Statele membre pot stabili reguli specifice pentru șoferii începători pentru a limita conducerea pe timp de noapte de la miezul nopții la 6 a.m.”

Seniorii s-ar putea confrunta cu costuri semnificative și cu teama constantă de a-și pierde permisul de conducere. Proiectul prevede că permisul de conducere va fi valabil doar șapte ani de la 60 de ani, doar cinci ani de la 70 de ani și doar doi ani de la 80 de ani. Permisul de conducere ar trebui apoi reînnoit pe cheltuiala dvs., după examinări medicale și psihologice ample, UE decidând dacă va reelibera permisul de conducere.

Una dintre cele mai controversate modificări: o limită de greutate pentru permisele de conducere . Potrivit proiectului, tuturor permiselor de conducere auto din clasa B (vechiul Clasa 3) ar trebui să se aplice o limită de greutate de 1.800 de kilograme (anterior 3.500 kg), combinată cu o viteză maximă de 110 km/h. Persoanele care doresc să conducă vehicule mai mari ar trebui să obțină propriul permis de conducere clasa „B+”, care este disponibil doar pentru cei cu vârsta de 21 de ani și peste.

Regulamentul propus vizează în special să facă mai dificilă sau chiar imposibilă conducerea SUV-urilor și a vehiculelor mari pentru cei cu vârsta sub 21 de ani.

Proiectul conține și alte modificări, cum ar fi o standardizare la nivelul UE a amenzilor. Reacțiile celorlalte grupuri politice la proiect sunt încă neclare, deoarece unii consideră legea propusă ca fiind prea de anvergură. Proiectul este discutat în Parlament și, ulterior, în statele membre și trebuie apoi implementat în legislația națională de către statele membre.

 

Alte stiri din Externe

Ultima oră