În mai 2015, Parlamentul german a aprobat un act normativ care prevede introducerea unei vignete anuale pentru autostrăzile și drumurile naționale. Din cauză că o taxă de drum aplicabilă doar șoferilor străini ar fi contravenit normelor europene, varianta legislativă reținută este cea a unei vignete electronice plătită de toți utilizatorii drumurilor. Însă, pentru a se asigura că șoferii străini vor fi efectiv singurii care vor plăti noua taxă, toți proprietarii germani de vehicule vor fi compensați printr-o reducere echivalentă a taxei pe autovehicul.
Sistemul trebuia să fie implementat din acest an, dar a fost amânat după ce Bruxelles-ul a contestat actul normativ pe motiv că șoferii străini vor trebui să plătească taxa fără a primi compensații.
Valoarea vignetei depinde de vârsta vehiculului, capacitatea motorului și anumite criterii de mediu și poate ajunge până la 130 de euro (145,83 de dolari). Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, estima recent că această măsură va genera sume de aproximativ 500 de milioane de euro pe an. Șoferii pot achiziționa vignete pe termen scurt, în valoare de până la zece euro.
Comisia Europeană a apreciat că o țară membră a UE este liberă să introducă taxe de drum pentru vehicule și mașini de pasageri dar, dacă vrea ca șoferii străini să plătească, atunci taxele trebuie aplicate tuturor. De asemenea, forul comunitar susține că valoarea vignetelor pe termen scurt este în unele cazuri disproporționat de ridicată.