Cei 34 de milioane de copii care nu merg la școală în zone afectate de conflicte au nevoie de 2,3 miliarde de dolari pentru a fi școlarizați, de zece ori mai mult decât primește în prezent sistemul de educație ca ajutor, a informat luni UNESCO, potrivit gmanetwork.com.
Copiii și adolescenții din țările afectate de conflicte, în special fetele, sunt mai susceptibili să nu meargă la școală decât copiii din alte țări, conform Raportului de Monitorizare Globală a Educației pentru Toți (EFA GMR).
“Revenirea la școală poate fi singura rază de speranță și normalitate pentru mulți copii și tineri din țările afectate de crize”, a declarat directorul general al UNESCO Irina Bokova.
“Educația trebuie privită ca parte a primului răspuns atunci când lovesc crizele”, a mai spus ea.
Chiar dacă obiectivul de 4% a fost îndeplinit în 2013, 15,5 milioane de copii și tineri nu au beneficiat de ajutor umanitar pentru a studia, a spus UNESCO.
Doar 4% din solicitările privind educația la nivel mondial au primit jumătate din toate fondurile umanitare pentru educație, a precizat raportul, Ciadul și Congo fiind cele mai afectate de această situație.