„Misiunea mea este să salvez lumea McDonald’s”, rețeta lui Max pentru a-l "înghiți" pe gigantul american

18 Iul 2022
„Misiunea mea este să salvez lumea McDonald’s”, rețeta lui Max pentru a-l "înghiți" pe gigantul american

Cu 187 de restaurante în întreaga lume, lanțul suedez de hamburgeri își pune în evidență originalitatea: din ce în ce mai puțină carne de vită și multe alternative, scrie FranceInfo.

"Iată, pâinea este prăjită. Pe ea punem slănină suedeză afumată cu lemn de măr. Și avem carne de vită, 100% suedeză... ": hamburgerii, asa cum pregătește Erfan, managerul unui restaurant Max din Stockholm, sunt cu 10% mai scumpi decât cei de la McDonald's, dar plac clienților. Și rețeta este simplă: locală și „climat pozitiv”.

Lanțul suedez, care a făcut din lupta împotriva schimbărilor climatice o prioritate, oferă într-adevăr hamburgeri cu carne de vită tocată, dar, mai ales, își pregătesc jumătate din meniuri cu alternative, pe bază de pui, brânză sau înlocuitor de legume, cu mult mai puține emisii de gaze cu efect de seră. 

Și funcționează: Max urmează să-și deschidă cel de-al 187-lea sediu la începutul anului școlar, în centrul Stockholmului, unde McDonald's inaugurase primul restaurant fast-food din Suedia în 1973. Și lanțul cumpără chiar fostele restaurante ale concurentului său

„70% din amprenta noastră de carbon provine din carne de vită”

Pentru CEO-ul Max, Richard Begfors, este un război economic, dar și ideologic: " Misiunea mea este să încerc să salvez lumea McDonald's. Am văzut că 70% din amprenta noastră de carbon provine din carne de vită. Deci jumătate din ceea ce vindem astăzi este altceva decât carne roșie. Este destul de unic în industria fast-food-ului. ”

Astăzi, Max a ajuns la 400 de milioane cifra de afaceri și s-a dezvoltat în Norvegia, Danemarca, Polonia, chiar și în Egipt. Fără să îl ingrijoreze însă pe gigantul american, care, prin serviciul său de presă, amintește că rămâne „lider în Suedia, cu 200 de restaurante și vânzări care au ajuns la 600 de milioane în 2021”.   Dar Richard Begfors le rezervă o surpriză, până în 2030: intenționează să atingă o cifră de afaceri de un miliard și, mai presus de toate, să doboare McDonald's de pe piedestalul suedez. Ceea ce spune deja pe site- ul său:  Vom fi cel mai bun lanț de burgeri din lume ” .

Alte stiri din Externe

Ultima oră