Compania națională de căi ferate a trimis dimensiuni greșite constructorului de vagoane, amânând livrarea cu câțiva ani, scrie Le Matin.
Iată un scandal care cade foarte prost în Spania. În iunie 2020, compania națională de căi ferate Renfe a comandat de la producătorul Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) 31 de trenuri noi pentru calea metrică (ecartament de 1 metru), precum și șase trenuri Alpine. Totul pentru 258 de milioane de euro.
Dimensiunile furnizate de Renfe producătorului corespund standardelor actuale privind distanțarea în tuneluri. Dar compania a uitat un detaliu: în Cantabria și Asturias, unde trenurile trebuie să circule în special, există tuneluri mai înguste care dateaza din secolul al XIX-lea. Prin urmare, niciunul dintre cele 31 de trenuri cu ecartament de 1m nu va putea trece prin acestea. Comanda, care urma să fie onorată anul acesta, trebuie deci modificată și acest lucru ar putea întârzia livrarea cu 3 ani.
„O prostie de nedescris”
Cazul a provocat scandal în Spania. Președintele regional Cantabria, Miguel Ángel Revilla, a spus: „Este o prostie de nedescris. Capete trebuie să cadă”, scrie „El Comercio” . Acest lucru este cu atât mai jenant cu cât se pare că gafa este cunoscută de guvern și Renfe din septembrie 2021, explică Time news .
Guvernul și-a cerut scuze și la 48 de ore după ce ministrul Transporturilor Raquel Sánchez a anunțat că vor avea loc disponibilizări, trei persoane au fost concediate. Aceștia erau funcționari de rangul trei la Renfe și la Adif, compania care se ocupă de structurile feroviare ale țării.