„Și totuși, mai faci mașini?”: Jaguar criticat pentru noua sa imagine considerată prea „woke”

21 Noi 2024
„Și totuși, mai faci mașini?”: Jaguar criticat pentru noua sa imagine considerată prea „woke”

Pentru a-și susține tranziția la 100% electric, celebrul producător britanic a dezvăluit marți o nouă imagine de marcă exuberantă și plină de culoare, care i-a consternat fanii, scrie Le Figaro.

Revoluție în curs la Jaguar. Confruntat cu scăderea vertiginoasă a vânzărilor, celebrul producător britanic de sedanuri elegante și-a reproiectat complet imaginea de marcă pentru a-și sprijini tranziția către toate cele electrice. Vechea siglă „JAGUAR” cu majuscule gri nu mai există. Este înlocuită cu o nouă sigla, „jaGUar”, care „demonstrează neașteptatul prin amestecarea armonioasă a literelor mari și mici” conform mărcii, fiind în același timp mai fidelă pronunției britanice elegante. O altă modificare, monograma istorică cu cap de jaguar face loc unei insigne aurii foarte rafinate, decorate doar cu literele „j” și „r” . În ceea ce privește faimoasa felină emblematică a formei, leaper”-ul, acesta a fost „reinventat” pentru a decora alte părți ale mașinii.

Toate aceste schimbări au fost dezvăluite marți printr-un spot publicitar uluitor mult criticat de internauții și fanii Jaguar, care l-au considerat mult prea  woke . „Ridicol” , „abominabil” , „o glumă” putem citi pe rețeaua de socializare X, unde clipul a avut miercuri seară peste 42 de milioane de vizualizări. In video defilează modele androgine cu costume și coafuri futuriste, în culori stridente. Nu apare nici un model de mașină.

Elon Musk reacționează 

Utilizarea exuberantă a culorii este piatra de temelie a noii identități de brand a Jaguar, ancorată în valorile sale și asocierea cu arta”, explică brandul. Departe de negrul șic al modelelor emblematice ale producătorului, noua campanie acordă loc culorilor galben, roșu și albastru, „culorile primare, născute din paleta pictorului”. Fără a uita o grămadă de sloganuri de marketing mai mult sau mai puțin inspirate, care subliniază noțiunea de „modernism exuberant”. Spre deosebire de discreția elegantă care l-a caracterizat intotdeauna, Jaguar vrea să „sparga formele” și să „elimine obișnuitul”.

Această schimbare surprinzătoare îi consterneaza pe consumatori. Unii promit brandului un colaps, în timp ce alții îl îndeamnă să „concedieze echipa de marketing” . #BoycottJaguar a fost în tendințe pe X miercuri seara. Elon Musk însuși s-a alăturat corului criticilor. „Și totuși, mai faci mașini?”, întreabă șeful Space X, Tesla și X. La care producătorul a răspuns „da”, în timp ce l-a invitat pe miliardar la „o ceașcă de ceai” la Miami pe 2 decembrie. La această dată, în cadrul unui festival de artă contemporană, Jaguar va prezenta „Design Vision Concept”, unul dintre cele trei noi modele 100% electrice ale sale pentru 2026. A dezvăluit trei fotografii ale prototipului săptămâna trecută, camuflate sub o prelată.

Totul electric în 2026

În februarie 2021, grupul Jaguar Land Rover, deținut de Indianul Tata Motors, și-a anunțat intenția de a nu mai vinde vehicule noi până în 2025, pentru a deveni 100% electrice. Pentru a face acest lucru, a plănuit să investească 2,5 miliarde de lire sterline în electrificare și dezvoltarea serviciilor conectate și să-și traseze cursul către neutralitatea carbon în 2039. Pentru a se pregăti mai bine pentru toate aceste revolutii, grupul a anunțat recent că pune capăt vânzărilor sale de mașini noi în mai multe țări, inclusiv în Marea Britanie. Un mare pariu menit să stopeze scăderea vânzărilor. Potrivit JATO Dynamics , Jaguar a vândut doar 61.700 de vehicule la nivel mondial în 2022, sau cu 29% mai puțin decât în ​​2021 (86.300 de vehicule). Situația s-a înrăutățit de atunci.

Ca răspuns la zeci de mesaje negative pe X contul oficial al producătorului a dezvăluit o serie de sloganuri care anunță culoarea pentru anii următori: „viitorul”, „o nouă atitudine”, „un nou început”, „o renaștere”, „un moment esențial”, „un nou capitol”. Întregul plan de comunicare aduce un omagiu fondatorului Jaguar Sir William Lyons, care a susținut ideea că un Jaguar ar trebui să fie „o "copy of nothing". Deocamdată, a avut succes.

Alte stiri din Externe

Ultima oră