În perspectiva summitului ONU de la Paris privind schimbările climatice, reprezentanţii a 13 dintre cele mai mari companii americane printre care Apple, Walmart, Google şi General Motors s-au întâlnit luni la Casa Albă cu secretarul de stat, John Kerry, întâlnire în cadrul căreia s-au angajat să investească 140 de miliarde de dolari în scăderea emisiilor de carbon, scrie greenbiz.com.
Anunţul face parte dintr-o strategie a Administraţiei Obama ce vizează realizarea unui parteneriat cu sectorul privat pentru reducerea emisiilor de carbon şi atingerea obiectivului de reducere a gazelor cu efect de seră în SUA cu 26-28% în 2025.
Pe lângă cele 140 de miliarde de dolari investite în scăderea emisiilor de carbon, cele 13 companii anunţă că investiţiile lor vor include un angajament privind obţinerea a 1600 de megawaţi din energie regenerabilă.
"Sunt directori care spun că schimbările climatice ne costă deja prea mult. Şi, cu cât acţionăm cu întârziere, cu atât creşte costul", a declarat Bob Deans, director al NRDC.
Companiile participante la angajamentul climatic provin din industrii diferite, de la Goldman Sachs, Walmart şi Apple, la Pepsi, Bank of America, Google, General Motors, Alcoa, Coca-Cola, Cargill, UPS, Microsoft şi Berkshire Hathaway Energy. Împreună, cele 13 companii au venituri anuale de 1,3 miliarde de dolari, dar angajamentele lor privind reducerea emisiiilor de carbon diferă.
"Nu sunt companii unde deciziile se iau ușor, dar vor trimite un semnal şi altor companii ", a declarat Anne Kelly , director de programe al unui ONG. Angajamentul climatic subliniază , de asemenea, rolul pe care afacerile și companiile îl vor juca în Paris în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, având în vedere că există puţine reguli care le impun să facă acest lucru.
La summitul ONU din decembrie, de la Paris, ţările participante urmează să semneze un acord privind limitarea creşterii temperaturii globale medii la 2°C şi reducerea efectelor devastatoare ale schimbărilor climatice.
Citiţi mai multe ştiri din Externe!